הוד השרון במקום ה-16 וכפר סבא במקום ה-19 בדירוג הערים שבהן האוכלוסייה החזקה ביותר – ומחירי הנדל״ן המשתלמים ביותר

 
כפר סבא נמצאת במקום ה- 19 מתוך כ-30 יישובים בדירוג הערים שבהם האוכלוסייה החזקה ביותר – ומחירי הנדל״ן המשתלמים ביותר. כך עולה ממחקר שביצעה מחלקת המחקר באלדר, המבוסס על מחירי הדירות בערים השונות, ביחס למדד הסוציו אקונומי של אותו העיר, ניתן למצוא מספר ערים שבדירוג סוציואקונומי גבוה, ומחירי דירות משתלמים.

המחקר בדק את הערים שלהן דירוג סוציו אקונומי של 7 ומעלה שלהן בנייה חדשה של פרויקטים הכוללים דירות 4 חדרים. מכאן בוצע הניתוח – כמה שקלים ממחיר דירת 4 חדרים חדשה ״עולה״ כל נקודה סוציואקונומית לרוכשי דירות באותו ישוב.

על פי המחקר, בכפר יונה מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בה מסתכם ב- 1.534 מיליון שקל – עם דירוג סוציואקונומי של 7 – כלומר – מחיר של כ- 219 אלף שקל עבור כל נקודה.

מהמחקר עולה כי הערים המשתלמות ביותר בישראל מבחינת החוזק הכלכלי של האוכלוסיה ומחירי הדירות נמצאות צפונה לתל אביב. כך למשל – העיר הכי משתלמת לרכישת דירה בישוב עם דירוג סוציואקונומי גבוה היא נשר, עם 23.4 אלף תושבים, ודירוג סוציואקונומי של 7. בישוב נשר כל נקודה סוציואקונומית בדירת 4 חדרים ממוצעת עולה 184.14 אלף שקל, כאשר מחיר דירת 4 חדרים ממוצעת עומד על 1.289 מיליון שקל.


 


תגובות