על היכולת לנאום ולהעביר הרצאות כיתרון כלכלי ועסקי

עסקים קטנים ובינוניים בכל מקום מחפשים אחר כל אלמנט אשר יוכל להעניק להם יתרון מסוים על פני מתחריהם ויאפשר להם לפרוץ קדימה ולצמוח. ואכן, עסקים רבים עסוקים בחיפוש מתמיד אחר שיטות שיווק חדשות, אחר פיתוח אמצעי ייצור יעילים יותר ובאופן כללי אחר כל יתרון כלכלי/עסקי שהם יכולים להשיג.

אחד הכישורים האישיים של מנהלים ועובדים רבים אשר יכול להפוך ליתרון כלכלי של ממש עבור בית העסק הוא היכולת לנאום ולהעביר מסרים שונים בצורה משכנעת וסוחפת. מה שעובד היטב עבור פוליטיקאים ואנשי ציבור יכול לעבוד לא פחות טוב עבור המגזר העסקי.

יכולת דיבור והתנסחות אל מול גורמים חיצוניים לארגון

ערוץ עיקרי בו יכולות נאום והעברת הרצאות ברמה גבוהה עשויות להביא יתרון כלכלי של ממש עבור בית העסק הוא באינטראקציה בין אותה חברה לבין גורמים חיצוניים. הדוגמה המתבקשת ביותר היא השגת לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים – בעוד אנשי מכירות טובים יכולים להשיג לקוחות חדשים, מנהלים בעלי יכולת לנאום ולהעביר מסרים בצורה משכנעת וסוחפת יכולים להשיג חוזים גדולים הכוללים קשרי עבודה עם לקוחות לטווח הארוך, כאשר כל עסקה כזו עשויה לבדה לקדם את בי העסק באופן משמעותי.

מלבד לקשרים מול לקוחות חדשים וקיימים, יכולות התנסחות ודיבור טובות יכולות לבוא לכדי ביטוי במקומות רבים נוספים. לדוגמה, בהתנהלות מול משרדי ממשלה רלבנטיים, משא ומתן מול ספקים שונים ויצירת קשרים ושיתופי פעולה עם ארגונים רלבנטיים וגופים שונים. בכל המקומות הללו היכולת לשכנע את הזולת היא חשובה לא פחות ממדדים כמותיים שונים הנחשבים למדדי הפוטנציאל העסקי של בתי עסק קטנים וחברות בינוניות.

הרצאות אפקטיביות ונאומים סוחפים בתוך הארגון

גם בתוך הארגון כמובן שקיים יתרון עצום למנהלים אשר ניחנו ביכולת לנאום ולהעביר הרצאות מעניינות ואפקטיביות, כאלו אשר לא רק זורקות מידע על המאזינים, אלא גם מצליחות לגרום למידע הזה להיקלט כך שהעובדים אכן יפיקו משהו מכל מה ששמעו.

זוהי הנקודה בה מנהלים ובעלי עסקים מתחילים רבים נוטים להזניח ואף לזלזל בכישורים דוגמת היכולת לנאום ולהעביר הרצאות בצורה טובה. רובם מבינים את הערך של כישורים אלו בהתנהלות מול גורמים חיצוניים לארגון דוגמת לקוחות וכד’, אך אינם מפנימים את העובדה כי ליכולות אלו ערך בלתי מבוטל כלל גם בתוך הארגון עצמו.

מוטיבציה והזדהות של העובדים עם מקום העבודה שלהם הוכחה באינספור מחקרים מעולם הניהול כהכרחית לפרודוקטיביות גבוהה, ולכן גם להצלחת הארגון. היכולת להעניק לעובדים את התחושה שהם מוערכים ושהארגון בו הם עובדים עושה משהו משמעותי אינה פחות חשובה מסוגים שונים של הטבות שמעניקים לעובדים במטרה שיהיו מרוצים במקום העבודה.

על ידי טיפוח היכולת לנאום ולהעביר הרצאות סוחפות ומעניינות בנושאים שונים, יכולים מנהלים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים לתרום לסיכויי ההצלחה של החברה שלהם, בצורה נרחבת הרבה יותר ממה שרובם נוטים לחשוב.

תגובות