עיריית רמת השרון ועיריית כפר סבא האיטיות ביותר באזור השרון בזמן הטיפול בבקשות תמ”א עם ממוצע של 18 חודשים לבקשה

דו”ח מינהל התכנון לשנת 2015 קובע: זמן הטיפול הממוצע לקבלת היתר בהרצליה – 3 חודשים. בכפר סבא וברמת השרון התושבים והיזמים ממתינים שנה וחצי

מנכ”ל מטרופוליס: “רשויות מקומיות שהקימו מחלקות מתמחות להתחדשות עירונית מצליחות לנתב בצורה יעילה וטובה יותר את התחום”
עיריית הרצליה היא המהירה ביותר באזור השרון באישור בקשות להיתר עבור תכניות של תמ"א 38. כך עולה מדו"ח יישום תמ"א לשנת 2015 שפרסם לאחרונה מינהל התכנון במשרד האוצר. על פי הדו"ח, זמן הטיפול הממוצע לקבלת היתר לפרויקט של תמ"א 38 עומד על כשלושה חודשים. מנגד, עיריית רמת השרון וכפר סבא הן האיטיות ביותר באזור השרון בזמן הטיפול עם ממוצע של 18 חודשים לבקשה.

עוד עולה מהדו"ח כי עיריית הוד נמצאת במקום השני מבחינת יעילות ומשך זמן טיפול עם ממוצע של שישה חודשים לבקשה. במקום השלישי רעננה, בה זמן הטיפול לבקשה להיתר לתכנית של תמ"א 38 אורך כ-8.5 חודשים.

לדברי מנכ"ל חברת מטרופוליס אודי בלום, חברה המתמחה ביזמות אורבנית בישראל ובייזום ופיתוח פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, ומקדם פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א באזור השרון ותל אביב, "לגישה של רשויות המקומיות לתכניות של התחדשות עירונית יש השפעה מכרעת כיצד הנוף האורבני של אותה עיר יראה בעוד עשור. אנחנו רואים שרשויות מקומיות שהקימו מחלקות מתמחות להתחדשות עירונית מצליחות לנתב בצורה יעילה וטובה יותר את התחום, ולכן יש צמיחה משמעותית במספר הפרויקטים באותה העיר".

על פי הדו"ח של מינהל התכנון, בשנת 2015 אושרו בהרצליה כ-90 בקשות להיתר עבור פרויקטים של תמ"א 38. בהוד השרון המספר היה צנוע יותר ועמד על 13 פרויקטים, בכפר סבא 20 פרויקטים אושרו, ברמת השרון אושרו רק שמונה פרויקטים וברעננה ניתנו היתרים ל-23 פרויקטים של תמ"א 38.

בלום הוסיף כי "התחדשות עירונית מאפשרת לחזק ולשפר את תנאי המחייה של התושבים שגרים במקום, ולהגדיל את ההיצע במרכזי ערים, שלא משופעים בקרקעות זמינות לבנייה". חברת מטרופוליס היא מהחברות הגדולות הפועלות באזור המרכז. החברה מקדמת כיום בנייה של כ-2,000 יח"ד בתחום ההתחדשות העירונית, כאשר 1,600 מתוכן רק בתל אביב. פרויקט הדגל של החברה בשיתוף, עם החברות SGS ואלקטרה השקעות, שצפוי להתחיל אכלוס בקרוב, הוא פרויקט גרין פארק בשכונת נווה שרת הכולל 450 דירות חדשות שנבנות בו זמנית.

מתחם ענק נוסף שמטרופוליס מקדמת בתל אביב הוא קהילת לודג’ בשכונת הדר יוסף. במסגרת הפרויקט החברה עתידה להרוס 258 דירות ישנות מ-23 בניינים ברחוב קהילת לודג’ ובמקומם לבנות מתחם מגורים חדש ומודרני הכולל 672 יח"ד על פני 9 בניינים.

החברה גם מקדמת שני פרויקטים משמעותיים בשכונת נאות אפקה: ברחוב קהילת פאדובה יחד עם שיכון ובינוי נדל"ן והשני ברחוב נתן אלתרמן. לחברה עוד פרויקטים ברחוב רידינג, לואי מרשל, יהודה מכבי וזלטופולסקי. בנוסף, מקימה ומקדמת מטרופוליס עשרות פרויקטי התחדשות עירונית נוספים במסגרת תמ"א 38 (חיזוק מבנים וכן הריסה ובנייה) בערים מגוונות באזור המרכז, לרבות: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, פתח תקווה, הרצליה ועוד.

תגובות