סטודנטים? כך תבחרו את רכב חלומותיכם

עם פתיחת שנת הלימודים האקדמאית, הרבה סטודנטים מחפשים רכב להתחדש בו כדי להגיע למכללה או לאוניברסיטה ובסופי השבוע לחזור לבית של ההורים. הנה כל מה שצריך להיות בו

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה העיקרי שעומד לרשות סטודנטים בישראל. התחבורה הציבורית לוקה בחסר ורוב הסטודנטים לומדים במרחק של כמה עשרות קילומטרים לפחות ממקום המגורים שלהם, לכן אין תחליף אמיתי לרכב צמוד.

כמו כן, סטודנטים דואגים בדרך כלל לרכב שבעזרתו יוכלו לחזור להורים בסופי שבוע ובערבי חג. רכב מן הסוג הזה משרת את הסטודנטים לאורך שנים רבות והם יכולים גם לתאם נסיעות קבוצתיות כדי לחסוך בהוצאות אחזקה, דלק וטיפולים. השאלה היחידה שעל הפרק היא כיצד בוחרים את הרכב, או מה בכלל חשוב לסטודנטים שמשווים בין דגמים מסוימים.

הפרמטרים שחשובים לסטודנטים רלוונטיים גם ברכישת רכבים חדשים וגם ברכבי יד שנייה. כדאי להשקיע לפחות כמה ימים בהשוואה בין רכבים, לעקוב אחר מבצעים לסטודנטים ולא להתבייש לערב חברים או בני משפחה עם ידע קודם.

מה חשוב לסטודנטים שרוצים לקנות רכב?

יש כמה מאפיינים שניתן להצביע עליהם ברכב שמותאם לסטודנטים. ראשית, זה צריך להיות רכב קטן וחסכוני בצריכת דלק. נתוני צריכת הדלק המפורסמים על ידי היצרן אמורים להעניק אינדיקציה כללית לגבי ההוצאה הריאלית, אך כמובן שיש השפעה גם לסגנון הנהיגה, תוואי הדרך וההבדלים בין נסיעה עירונית ובינעירונית. מומלץ להתחיל עם השוואה כללית בין נתוני צריכת דלק של יצרני רכב שונים ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הנתונים האמיתיים.

שנית, סטודנטים כבר לא מוכנים להתפשר על רמת הבטיחות של הרכב בתמורה למחיר נמוך ואטרקטיבי. הם מכירים היטב את היצע הדגמים בענף הרכב ובודקים את הדירוג במבחני ריסוק אירופאיים ובינלאומיים. רמת בטיחות גבוהה מעידה על כך שמדובר על רכב איכותי שיכול לשרת את הסטודנטים לאורך זמן. לעומת זאת, רכבים עם ציון נמוך במבחן ריסוק עשויים להיות זולים יותר, אך התועלת שלהם מוטלת בספק.

בנוסף, סטודנטים לא נוטים להקל ראש בחשיבות של מערכת סאונד איכותית. למרות שלא רק צעירים שומעים מוזיקה, הם מוכנים לשלם לא מעט על תוספות מן הסוג הזה בתוך הרכב החדש שלהם. מערכת סאונד איכותית יכולה להפוך כל דגם שגרתי לרכב חלומות ולשדרג משמעותית את הדרך ללימודים. על מנת להתרשם ממערכת הסאונד של הרכב אפשר לתאם נסיעת מבחן ולנצל אותה כדי לבדוק חיבורי אוקס (AUX) למכשיר הנייד, דיבורית בלוטוס, שליטה מההגה ועוד.

מומלץ לקחת בחשבון את ההתאמה של הרכב לצרכי הסטודנט גם מבחינת נפח מנוע ומפרט טכני. כך ניתן לוודא שהרכב יכול לשרת את הסטודנט בנסיעות ארוכות ללימודים, בחופשות סמסטר ובסופי שבוע. המפרט הטכני קובע את ביצועי הרכב ויעילותו.

תגובות