המדריך המושלם לבחירת כורסאות

אתם לא צריכים להיות מומחים גדולים לאורתופדיה כדי לשבת בצורה נוחה. החל ממנגנון ההפעלה, דרך התמיכה לגב ועד הדום לרגליים: הנה כל הפרטים הכי חשובים בכורסא הבאה שלכם

כורסא מושלמת אמורה להעניק תמיכה מלאה לעמוד השדרה ולידיים. היא אמורה לאפשר ישיבה ממושכת מול מסך הטלוויזיה ולענות גם על צרכים דקורטיביים בעיצוב חלל הפנים של הסלון או הבית. כורסא כזו מייצרים מחומרי גלם משובחים בלבד, שאותם קל לנקות גם לאחר שימוש ממושך. מעבר לכך, הכורסא אמורה להתאים באופן אישי לסגנון הישיבה המועדף על גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. כל אלו הופכים את הבחירה בכורסא מסוימת למשימה קשה שמעלה לא מעט תהיות.

עם זאת, היום כבר לא צריכים להיות מומחים גדולים על מנת לזהות כורסא איכותית ולתת לה עדיפות על פני דגמים אחרים. אפשר להשוות בין הדגמים הקיימים על פי פרמטרים מסוימים ולאחר מכן להתייעץ עם אנשי מקצוע. במקביל, רצוי לעקוב אחר פרסומים על מבצעים והטבות ולמצוא כורסא טובה במחיר משתלם.

איך מפעילים את הכורסא שלכם?

כיום ישנו היצע רחב של כורסאות המאפשרות הפעלה על בסיס מנגנון ידני או חשמלי. המנגנון אחראי על פתיחת הגב של הכורסא ועל יצירת מצע נוח לישיבה או שכיבה. מנגנון ידני נחשב עמיד יותר כי הוא כמעט לא סובל מבלאי או שחיקה, בעוד מנגנון חשמלי משפר את איכות החיים אך מצד שני גם עלול לסבול מתקלות. בנוסף, המנגנון החשמלי פחות מתאים לציבור הדתי או לשומרי מסורת שלא יכולים להשתמש בו בשבתות וחגים.

אם מדובר בכורסא הראשונה שאתם קונים, כדאי להגיע לאולמות התצוגה ולראות מקרוב את ההבדלים בין מנגנוני ההפעלה. אפשר כמובן גם לשבת על הדגמים השונים ולבדוק איזה מתוכם מציע את ההפעלה הנוחה והיעילה ביותר.

איזה תמיכה אתם מקבלים בגב?

לכורסא יש תפקיד חשוב בהענקת תשתית נוחה לישיבה ממושכת. האיכות של כורסאות נקבעת בין היתר לפי סוג התמיכה שהן מעניקות לגב. לצד כורסאות רכות וקשות, יש גם דגמים עם אפשרויות מסאג’ ועיסוי. מנגנון עיסוי מעלה משמעותית את המחיר של הכורסא אך הוא הופך אותה לחלק בלתי נפרד מהשגרה הטיפולית בכאבי גב, צוואר ועמוד שדרה.

התמיכה לגב נקבעת גם לפי האופן שבו תניחו את הרגליים מול הכורסא. כאן האפשרויות נעות בין הדום לרגליים מחובר או נפרד. הדום נפרד הוא כמובן מודולארי יותר ותוכלו להשתמש בו כחלק בלתי נפרד מהעיצוב של הסלון, בעוד הדום מחובר יספק תמיכה מלאה וימנע הפעלה מיותרת של כוח או מאמץ פיזי.

לסיכום, יש הרבה שיקולים לבחירת כורסאות בצורה נכונה. הכל מתחיל בהשוואה בין דגמים לפי מנגנון הפעלה, ממשיך עם בדיקת אפשרויות העיסוי והמסאג’ ומסתיים עם סוג התמיכה שאותה ניתן להעניק לרגליים.


תגובות