איך לבחור מיטות נוער לילדיכן?

מיטה אמורה להעניק תמיכה לגב ולעמוד השדרה של הילד ולכן חשוב לבחור אותה בצורה נכונה. הבעיה היא שיש סוגים רבים של דגמים, לכן לא תמיד קל לנו בתור אימהות לזהות את המיטות המתאימות. מוטרדות? קבלו את המדריך המלא
לא כל מיטה יכולה להתאים למבנה הגוף ולקצב ההתפתחות של ילדים ובני נוער. בנוסף, מיטות נוער ממלאות שורה ארוכה של תפקידים. הן אמורות להתאים לחדרי השינה מבחינה דקורטיבית, להעניק תמיכה לגב ולעמוד השדרה ולמנוע הצטברות של בעיות אורטופדיות. המיטות גם צריכות להיות מספיק נוחות על מנת לשכב עליהן במהלך צפייה בטלוויזיה, הכנת שיעורי בית או קריאת ספר.

הדרישות ממיטות לילדים ובני נוער שונות מאלו שקיימות במיטות למבוגרים. כמו כן, קיימים הבדלים משמעותיים בין דגמים מסוימים של מיטות. כתוצאה מכך, יש מבחר אדיר של מיטות ואפילו אנחנו בתור אימהות מסורות לא תמיד יודעות מה לעשות.

נוחות, גודל החדר ואיכות המזרן

השיקול העיקרי שצריך לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו הוא הנוחות של הילדים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין דגמים מסוימים שמתאים לכולם ואפילו המיטות הכי יקרות בחנות עלולות לגרום נזקים בלתי הפיכים לגב ולעמוד השדרה של בני נוער מסוימים. הפתרון הוא תמיד להגיע עם הילדים לאולמות התצוגה ולשמוע מה יש להם לומר. מיטה נוחה תשפר את איכות השינה של הילד, תעזור לו להתרכז ותמנע עוגמת נפש.

שיקול לא פחות חשוב בבחירת מיטות נוער לילדיכם הוא גודל החדר שבו מתכננים להציב אותה. בחדר קטן כדאי לשקול רכישת ספת נוער מתקפלת או מיטה וחצי, בעוד בחדר גדול יותר אפשר לבחור מיטת נוער זוגית. המטרה היא לדאוג לתנועה חופשית בתוך החדר ובמידת הצורך גם לשלב ריהוט נוסף לצד המיטה.

שיקול אחר שקובע את התאמת המיטה לצרכים של הילד בוחן את איכות המזרן. כדאי להקפיד על רכישת מזרן שמתאים במידותיו מיטה, לבדוק מאיזה חומרי גלם הוא עשוי ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע. מזרן קפיצים למשל נוח עבור רוב בני הנוער, אך הוא מעניק תמיכה מוגבלת לבעלי עמוד שדרה רגיש. לעומת זאת, מזרן ויסקו מתאים את עצמו לחום הגוף אך מתבלה במהירות ומזרני לטקס דוחים את קרדית האבק אולם מחירם יחסית גבוה.

האם המחיר מהווה שיקול?

השאיפה היא כמובן לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות המוצר. את העיקרון הזה ניתן ליישם גם בכל הנוגע לבחירת מיטות ומזרנים, בעיקר אם מתכננים לעצב מחדש את חדרי השינה של הילדים.

החיסכון בהוצאות לא חייב לבוא על חשבון איכות המוצר, כי יש שורה ארוכה של מבצעים והטבות. כל מה שצריך לעשות הוא לעקוב אחר הפרסומים ולהיות ערניים להצעות מיוחדות. כך ניתן לעמוד במסגרת התקציב ועדיין להיות מרוצות.

 

תגובות