סוכת השלום בכפר סבא הפכה לעימות קשה בין חברי הכנסת אורן חזן ואיימן עודה “זו הייתה סוכה שנתנה במה לאויבים ולתומכי טרור”, אמר חזן

בשבוע שעבר הגיעו 2 חברי כנסת איימן עודה ואורן חזן לסוכת שלום בכפר סבא, ביוזמת “נשים עושות שלום”, המפגש היה רווי תוקפנות מהצדדים שהחלו לרוח האחד על השני כשהשים מפרידות ביניהן. 

צפו כאן

אורן חזן “הגעתי למחות נגד השתתפותם של איימן עודה וחבריו, ב״סוכת השלום״(הרבה שלום לא היה שם), ולמנוע את הבושה הזו מתנועת ״נשים עושות שלום״ שעודה וחבריו ישתמשו בהן כ׳אבקת כביסה׳ להלבנת מעשיהם החמורים. לצד עודה השתתפו בצעדה ובמפגש שהתקיים לאחר מכן עוד חברי כנסת משמאל ולצערי גם אחד מהליכוד, שלא הבין כנראה שעושים בו שימוש ציני…
חברים וחברות, מי מאיתנו לא גדל בילדותו על השיר ״שלומית בונה סוכה״. כל שנה כאשר התקרב חג הסוכות כולנו שרנו את השיר הזה שהפך ל״המנון החג״. אז זהו שהביקור אתמול בכפר סבא היה בסוכה ששלומית לא רצתה לבנות!!
זו לא סוכת שלום ולא סוכה מוארת ויפה. זו הייתה סוכה שנתנה במה לאויבים ולתומכי טרור במסווה של שלום והידברות. המחאה שלנו בפייסבוק ניצחה.. מלבד קומץ הזוים לא היה שם איש. יו”ר האופוזיציה יצחק בוזי הרצוג, הבין את הטעות שלו ונמנע מלהגיע לסוכת האנטי שלום ולבסוף גם עודה גורש בבושת פנים על ידי תושבי כפר סבא. הגעתי לסוכה ולא מצאתי שם שלום אמת ופיוס. אלא שנאה ואלימות. הסתכלתי על איימן וחבריו וחשבתי לעצמי – על מי אתם עובדים, תומכי חמאס שכמותכם ??”. 

לטענת חזן, עם הגעתו “בצורה שקטה ומכובדת”, כהגדרתו, התפתחה מהומה “כאשר ניסיתי להיכנס כמו כולם לסוכה בכדי למחות בפני עודה אבל הצביעות אצל שוחרי השלום והדו קיום חגגה ואלימותם הייתה בשיאה בשעה שניסו למנוע ממני להיכנס תוך הפעלת כוח ואלימות פיזית ומילולית. קראתי למארגני האירוע ומשתתפיו, לעלות לקברו של שמעון פרס ז״ל ולבקש ממנו סליחה. איך אפשר לתת במה במסווה של דו שיח לשלום, לאדם שרק לפני שבועיים ביזה את כבודו של הנשיא התשיעי, מי שהיה יותר מכולם מזוהה עם השלום. ומה היה פשעו? עצם היותו יהודי. איימן והרשימה הפלסטינית החרימו את הלוויתו וגידפו אותו, עוד בטרם פרס הובא למנוחות.
חברי מהשמאל… הלקח הוא אחד : עבור המחבלים הללו לא משנה אם אתה שמאלני שתומך במרצ או ימיני תומך ליכוד. עצם היותך יהודי הוא דין מוות עבורך! תקלטו ותפנימו!! זו המשמעות של החרמת יהודי באשר הוא יהודי. ככלל אני בעד שלום, בעד דו שיח לשלום, אבל אני נגד אחיזת עיניים ומתן במה לגרועים שבאויבינו, למי שמעודדים טרור ורצח יהודים, אנשים שלא מסוגלים לומר מילה טובה אחת על מנהיג שכל חייו חלם ופעל למען השלום בינינו ועם הפלשתינים בפרט. זו היא ההוכחה הניצחת שדרך השמאל כשלה כישלון חרוץ וכי רק עמידה איתנה, נחושה, חזקה וזקופה מול שונאינו היא הדרך להמשך קיומו של העם היהודי בארץ ישראל ובמדינת היהודים מדינת ישראל!”. 



מארי לין סמדג’ה, מ"נשים עושות שלום", הגיבה לדברי חזן ": יו"ר האופוזיציה הגיע לצעוד עם הצעדות עד הקניון ונאלץ לעזוב מסיבות אישיות. איימן עודה לא גורש על ידי אף אחד, ולא על ידיך ח"כ אורן חזן. הייתה לו מחויבות קודמת בטייבה והוא חזר במיוחד להסביר זאת לקהל הרב שהיה. בעיניי כל המצלמות והקהל הרב שהיה, נשות התנועה ואני ביניהן הזמנו אותך להצטרף לפאנל. את סירבת לקיים שיח, באת רק לעשות פרובוקציה. לא לשם פרובוקציות בחרו בך כנבחר ציבור המיצג את המדינה הן בארץ והן בחו"ל. הייתי מוזמנת ללוויה של שמעון פרס ושמתי זר רשמי על קברו ובשם התנועה נשים עושות שלום. לבקש סליחה ממי? ועל מה בדיוק? נראה לי ששמעון פרס ז"ל היה מתבייש שאתה משתמש בשמו ובכבודו כדי לנהל מלחמה נגד אנשים אחרים. כפי שאמרתי לך, פגעת קשות אתמול בחברות בתנועה המצביעות ימין וליכוד בפרט. מטי יוגב פעילת ליכוד, ידידה שלך ופעילת התנועה נשים עושות שלום הסבירה לך את כל זה אתמול במהלך כל הבוקר ועד שעה 15:00. הייתי גם בקשר איתך.
"120 ח"כים הוזמנו לבנות "סוכת שלום לחברה הישראלית", ביניהם גם אתה וגם איימן עודה. בניגוד אליך אנו לא מדירות אף אחת. אנו פועלות על פי חוק ולפי הכללים הדמוקרטיים. עליך לפעול עם הכלים הפרלמנטרים שלך ולא באיום, קללות וצעקות על נשים.
"אני מסכימה איתך בנקודה אחת שכתבת: "אני בעד שלום, בעד דו שיח לשלום". רק שאתה מדבר על שלום ואנו "עושות" שלום. ואתה מדבר על דו-שיח ולא מסוגל אפילו שניה לדו-שיח. אישית אין לי שום דבר נגדך, וגם לתנועה שלי, אך אני כן מתנגדת לשקרים שלך עלינו ועל מה שקרה אמש. אני מתנגדת להתנהלות האליה, הבוטה והצעקנית שלך. אתמול נכשלת בגדול. לא הצלחת להסיט את תשומת הלב של הקהל הרחב לעיקר הדברים שהיה שם: בנינו סוכת שלום וקיימנו שיח מכבד בים אנשים מכובדים מדעות פוליטיות שונות. האירוע היה מוצלח, מעבר לכל הציפיות שלנו. זאת למרות הפרובוקציות שלך והצעקות שלך. ח"כ יהודה גליק צדק בכל מילה שאמר אתמול. היא לא התבלבל. הוא בא במיוחד לתמוך בנו כי הוא מאמין בדמוקרטיה ובשלום, ואמר לך מול כולם מה הוא חושב על ההתנהלות שלך שמבזה את הכנסת כולה. לא מאוחר לתקן ולבקש סליחה. לא כדאי לך לחכות לכיפור הבא". 

המשטרה לא התערבה בעימות בין חברי הכנסת ,מבחינת השוטרים שנכחו מדובר היה בעימות סביר
חבר המועצה מהליכוד בכפר סבא אורן כהן –" ח"כ אורן חזן שוחח עימי והודיע על כוונתו להגיע הודעתי לו שאני לא משתתף במשחק הזה".

ח"כ עיסוואי פריג‘ ממר"צ הגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת כנגד ח"כ אורן חזן אשר לטענתו עמד אתמול מראש קבוצת פעילים שניסו לסכל באלימות, פיזית ומילולית אירוע בהשתתפות ח"כ איימן עודה

חבר מועצת העיר עילאי הנדין הר סגור
אשר השתתף גם הוא באירוע ציין כי-" שלום צריך להגיע קודם כל מהאנשים. שמחתי להשתתף בהקמת סוכת השלום של ארגון נשים עושות שלום נשים שהחליטו לצעוד לאורכה ולרוחבה של הארץ כדי להזיז קצת עניינים במדינה השסועה שלנו. שמחתי לראות לצד ראשת מרצ זהבה גלאון גם נציגים משלל מפלגות הכנסת, משמאל ומימין שהצטרפו ליוזמה החשובה הזו. חבל שהפרובוקטור אורן חזן השתמש בחסינותו הפרלמנטרית כדי להגיע בביריונות אל הסוכה ושולחן הדוברים ולנסות להשתיק את האורחים כולל ח"כ יהודה גליק מהליכוד שכיבד אותנו בנוכחותו. אפשר לחשוב אחרת ואפשר להתווכח על כל דבר, אך האיש הזה עבר כבר מזמן את גבול הטעם הטוב. אני מאמין שפוליטיקה באה לשרת קודם כל רעיונות גדולים. כאלה שתהיה להם השפעה על חייהם של האנשים. יוזמות כמו זו של נשים עושות שלום שבאות מהשטח מדם לבם של אזרחי ישראל יכולות לעשות שינוי גדול את אנשי הציבור יקחו אותן ברצינות ויתחילו להנהיג במקום לבדוק בכל יום לאן נושבת הרוח. אז לא משנה אם אתם משתייכים לימין או לשמאל בואו נשמור על דיון פרודוקטיבי וחיובי למען העתיד המשותף שלנו, למען המדינה שאנחנו אוהבים ".

חבר מועצת העיר עמירם מילר
ציין כי "גם אני לא הוזמנתי וכן חברים נוספים ממפלגת העבודה. אם הייתי מייעץ לראש העירייה ,הייתי מייעץ לראש העירייה שלא יגיע . לא ייתכן שמצד אחד היימן עודה מחרים את הלוויתו של שט=וחא השלום שמעון פרס שמחליטים לקרוא בית ספר על שמו ומצד שני משתתפים מגיעים לאירוע שלו בכפר סבא.


תגובות