שמו של בית הספר “הירוק”, בכפר סבא, ישונה ע”ש שמעון פרס ז”ל, אחת האימהות שהתנגדה זומנה לאגף החינוך

בן חמו סיפר לחברי מועצת העיר בכפר סבא ששמעון פרס היה לו ל”אב רוחני” וביקש שמחברי מועצת העיר לאשר שם קריאת בית ספר על שמו. אחת האימהות שהתנגדה לשינוי זומנה לאגף החינוך בעירייהבנושא
בן חמו:"לאות הוקרה ולזכר נשיאה התשיעי של ישראל שהלך לעולמו בשבוע שעבר, בית הספר הירוק (60) ייקרא על שמו של שמעון פרס ז"ל, ויהיה לבית החינוך הראשון שיקרא על שמו של נשיאה התשיעי של מדינת ישראל". 

יהודה בן חמו ראש העיר כפר סבא: "הרעיון לקרוא לבית חינוך בעיר על שמו של שמעון פרס ז"ל עלה כבר בעת בנייתו של בית הספר לפני כ-4 שנים ואף אושר על ידי ועדת השמות ומועצת העיר. בשל הקריטריון להנצחת אישים לפיו לא ניתן לקרוא למוסד ציבורי על שם אדם בעודו בחיים הוחלט להקפיא את מתן השם. כשנפגשתי עם שמעון פרס ז"ל, עדכנתי אותו בדבר ההנחיה ועל כך שהדבר מחייב אותו לחיות עד 120, זכור לי כי הוא שמח וברך על כך. עם היוודע דבר מותו של פרס, ההחלטה נכנסה לתוקף ובעיני זוהי הדרך היפה ביותר לכבד את זכרו של הנשיא התשיעי שדיבר רבות על חינוך כמפתח לעתיד טוב יותר ובפרט בקרב הדור הצעיר".

בן חמו: "שמעון היה לי לאב רוחני, מורה לחיים, ידיד תומך ושותף לחזון ולדרך, ומעל הכל מגדלור ענק של השראה ותקווה. הוא היה בית ספר אנושי לתעוזה, אמונה וחדשנות, שהכווין, תמך והאיר את נתיבינו והזכיר לנו את המחויבות לחלום הכי רחוק שניתן. פרס היה איש של חזון בתחום החינוכי שהאמין בדור הצעיר וקרא להם להעמיק את הידע ולצעוד עם הקדימה. גם בתקופתו כנשיא המדינה, הקפיד שמעון פרס ז"ל ללוות, לייעץ ולסייע לתושבי כפר סבא ולי באופן אישי, וחותמו מורגש ברבות מהתוכניות והמיזמים שזכינו לבנות ולממש בעיר, שדבקותה באיכות הסביבה ואיכות חיים מגלמת רבות את דמותו וחזונו".

עליזה סוקול מנהלת בית הספר הירוק: " זהו כבוד גדול עבורי ועבור בית הספר להיות הראשונים בעיר שזוכים להנציח את שמו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל. שמעון פרס ז"ל היה אדם משכמו ומעלה, איש חזון וחינוך. כמי שכל חייה פעלה במערכת החינוך אני מאמינה כי הערכים אותם מקדם בית הספר מתכתבים עם הערכים שהקפיד פרס להנחיל בקרב הדור הצעיר. ערכים אלו דוגמת סבלנות, קיימות ויצירתיות מחשבתית הינם נר לרגלנו ואנו בתור אנשי חינוך מרגישים שזוהי חובתנו המוסרית להעביר ערכים אלו מדור לדור".

בבית הספר "הירוק", לומדים 744 תלמידים ב-23 כיתות. הוא שוכן בשכונות הזמר העברי ונחשב לבית ספר חדשני והראשון מסוגו בישראל שנבנה בתקן הסמכה "ליד פלטיניום", התקן הירוק האמריקאי המחמיר בעולם. התכנון והביצוע הושתתו על אלמנטים סביבתיים, כשימוש בחומרים בעלי תו תקן ירוק, מערכת אנרגיה גיאותרמית, איסוף מי מזגנים, הכנה למערכת לטיפול במים אפורים, בידוד מעטפת המבנה, הגברת השימוש בהצללה, תאורה ואוורור טבעיים ועוד. בביה"ס מאמינים שקיימות היא גישה אופטימית, וככזו כל תלמיד ראוי ויכול להגיע למיטבו דרך צמיחה רגשית, חברתית, לימודית וסביבתית.

תגובות