הכפר הירוק נכנס לרשימת 277 בתי הספר שמשרד החינוך מצא אותם הישגיים במספר קטגוריות

8000 שקלים יקבל כל מורה בבית הספר הכפר הירוק – במסגרת מאמצי משרד החינוך לעודד את החינוך הערכי.

לא רק הצטיינות בלימודים: 100% זכאות לבגרות וציון 100 בבחינות המיצ"ב (מקום ראשון בישראל), אלא גם בית חינוך ערכי. מקסימום גיוס לצה"ל, מקסימום מניעת נשירה מבית הספר ועוד זהו הכפר הירוק לשנת תשע"ו על פי משרד החינוך.
הכפר הירוק בראש הרשימה בה 69 בתי ספר מרחבי הארץ "אשר חוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים", כהגדרת המשרד, (ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר.

מפילוח בתי הספר המצטיינים לפי המגזרים עולה כי 60.6% מהם הם של המגזר הממלכתי; 22.7% ממלכתי-דתי; 11% אחוז מהמגזר הלא יהודי ו-5.42% מהמגזר החרדי. עובדי ההוראה באותם בתי ספר יזכו כבר במשכורת הקרובה לבונוס כספי: המורים בבתי הספר בקבוצת הדירוג הראשונה יקבלו מענק של 8,219 שקלים, בקבוצת הדירוג השנייה יקבלו 6,164 שקלים, ובשתי קבוצות הדירוג הבאות 4,109 ו-3,082 שקלים.
המורים בכפר הירוק יקבלו את הסכום המקסימלי:8000 שקלים.

אין כנראה סיפוק גדול מזה לאיש חינוך, לקום בבוקר ולמצוא את שם המוסד החינוכי שלו זו השנה השלישית, ברשימת מוסדות החינוך המצטיינים.

ד"ר קובי נווה –סיסקו, מנהל הכפר הירוק: "זה מוכיח שההתמדה וההתעקשות שלנו להישגים מצליחה כנגד כל הסיכויים. כבר כמה שנים שנעשים ניסיונות למנוע מהכפר הירוק להתקיים במתכונתו. כל יום כשאני קם בבוקר, זה למאבק חדש, וטוב שאנחנו – כל הצוות – מצליחים למגר את הניסיונות להכשיל אותנו. הסקר מדבר בעד עצמו ואני שמח שמורים יקבלו תגמול על מאמציהם כי מגיע להם. הם משקיעים הרבה".

מה יש בחינוך של הכפר הירוק המייחד אותו?

ד"ר נווה סיסקו:" אנחנו שומרים את האצבע על הדופק, מנתחים את העתיד ומאפשרים לתלמידים ביטוי בתחומים רבים. כך למשל הכנסנו אקדמיה לשחמט ואקדמיה לכדורסל, והקמנו את בית הספר הבינלאומי. עיקר גאוותנו על המשכיות הפנימיה, המאפשרת לילדים בכל הארץ לבוא ולקבל חינוך ערכי ותכנית לימודים תומכת, כדי שיוכלו להשתלב בעתיד בחברה.
לדברי סיסקו יצטרפו בשנה הקרובה תלמידים נוספים לפנימייה המונה כיום – 700 תלמידים.
לבית הספר אמיס הבינלאומי נוספו השנה 20 תלמידים מארצות שונות, והוא מונה עכשיו 160 תלמידים. סך הכל מונה היום הכפר 2500 תלמידים .. כולל התיכון האקסטרני – ו250 מורים.

לפני כשנה פתחנו בית ספר לסטארט אפ בשעות אחר הצהריים. הוא מנוהל על ידי המורה יהודה אור ועל ידי התלמידים עצמם. "לא האמנו איזו הענות תהייה לבית הספר הזה. מסתבר שיש לכך ביקוש גדול. ההוכחה היתה בשש הקבוצות שיצאו ממנו לתחרויות בינלאומיות, ושלוש מהקבוצות זכו במקומות ראשונים, אם זה בנאס"א או התחרויות אחרות.

כתוצאה מכך החלטנו על הקמת מגמת טכנולוגיה והנדסה. רבים מהבוגרים שלנו משתלבים ביחידות מובחרות. ההרשמה כבר החלה. השנה סגרנו את מגמת מנהיגות אנגלית והיא תשתלב במגמת הדיפלומטיה החדשה".

בימים אלה הסתיים קונגרס בינלאומי למנהיגות סביבתית. בהשתתפות תלמידים מהולנד, פולין, קוריאה, טאיוואן, גרמניה, אוסטריה בולגריה ועוד. זוהי יוזמה יחידה מסוגה בארץ. מי שיוצא נשכר הם כמובן גם תלמידים הכפר, ממגמות הטבע, אקולוגיה הרפואה והמנהיגות הסביבתית.

תגובות