משרד הפנים קבע: 750 דונם משטחי דרום השרון יסופחו לשטחה של עיריית יהוד-מונוסון

 
שר הפנים אריה דרעי, אישר העברת 750 דונם משטחי המועצה האזורית דרום השרון לשטחה של עיריית יהוד-מונוסון, השטח מיועד לשכונת מגורים בהיקף של אלפי יחידות דיור עתידיות.

כזכור, ב-2013 מונתה ועדת חקירה לגבולות בין עיריית יהוד מונסון, המועצה המקומית סביון והמועצה האזורית דרום השרון. הועדה בדקה את דבר שיוכו המוניציפאלי של שטח מדרום לגני יהודה אשר גבל בשטחי הרשויות הנ"ל.
הועדה הגישה המלצותיה לשר הפנים דרעי, אשר החליט כי השטחים שיועברו משטח השיפוט של דרום השרון לשטח שיפוטה של עיריית יהוד-מונוסון הינם בהיקף של כ- 750 דונם, ומיועדים ל4500 יחידות דיור למגורים וכשטחים לתכנון עתידי.

כמו כן, נחתם הסכם לחלוקת הכנסות מהיטלים שיתקבלו מהמתחם בעתיד, בין דרום השרון ויהוד מונוסון. לאור עמדתה החדשה של יהוד – מונוסון, שחזרה בה מן ההסכם, ועדת החקירה לא הייתה יכולה להמליץ לשר על אימוץ ההסכם וחלוקת ההכנסות ממנו בין דרום השרון ויהוד-מונסון. שר הפנים קיבל את עמדת הוועדהבעניין זה.

לעניין בקשת המועצה המקומית סביון לחלוקת הכנסות מהמתחם החליט השר דרעי להעביר את הדיון לועדה הגאורגרפית שתוקם באזור המרכז ותבחן את סוגיית חלוקת ההכנסות באזור, תוך בחינת כלל הרשויות המקומיות באזור בקעת אונו: יהוד-מונוסון, סביון, דרום השרון, קרית אונו ואור יהודה. ועדה זו צפויה לקום עד לתום שנת 2016.

שר הפנים דרעי: ״העברת שטחים לצרכי יחידות דיור הוא צעד נוסף בצדק החלוקתי בין הרשויות המקומיות".


תגובות