הושגו הסכמות : – אלירן קוזליק, יו”ר ועד מפעל טבע בכפר סבא: “ועד העובדים לא ייתן יד למהלכים חד-צדדיים”

 
ההסתדרות, ועד העובדים במפעל טבע בכפר סבא והנהלת החברה הגיעו להבנות במסגרתן ייסגר סכסוך העבודה שהוכרז באתר לפני כשבועיים.

כחלק מההבנות הוסכם כי מודל המשמרות החדש במפעל ייושם כך שייתן מענה הן לצרכי העובדים והן לצרכי החברה, ולשביעות רצון שני הצדדים.

בסוגיית עובדי הקבלן המוצבים באתר, התחייבה החברה כי תבחן את היקף הצבת עובדי הקבלן באתר וכי ממצאי הבחינה יוצגו גם לנציגות העובדים.

אתר טבע בכפר סבא הוא האתר המרכזי של החברה בישראל, המעסיק כ-1,600 עובדים. באתר מתבצעת פעילות נרחבת של מחקר ופיתוח לצד פעילות ייצור, בין היתר של תרופת הדגל של טבע – הקופקסון.

אליעזר בלו, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אשר ניהל את המגעים מטעם ההסתדרות, אמר היום: "אני מברך על כך שהגענו להבנות הפועלות לטובת העובדים וזאת מבלי לפגוע באיתנות החברה. ברכותיי לעובדי טבע על ההישג. אבקש להודות גם להנהלת טבע על כך שהייתה שותפה למציאת פתרון לסוגיות שבמחלוקת".

דוד לוסטיג, מנהל התפעול של טבע בישראל, מסר: "אנו מברכים על ההסכמות שהושגו בין הצדדים. מודל המשמרות החדש יגדיל את הפריון של אתר כפר סבא וישפר את התחרותיות שלו לטווח הארוך – ללא פגיעה בתנאי העובדים. טבע מחויבת לתעשייה בישראל ופועלת לחיזוקה, אנו משקיעים משאבים רבים בהקמת ובשיפור מערכי ייצור בישראל עבור מוצרי הליבה האסטרטגיים של החברה וכן בהקמת תשתיות למוצרים עתירי פוטנציאל בעתיד. מכלול פעולות אלו מבטיח את המשך מרכזיותה של ישראל ואת מרכזיותו של אתר כפר סבא עבור טבע".

אלירן קוזליק, יו"ר ועד מפעל טבע בכפר סבא: "ועד העובדים לא ייתן יד למהלכים חד-צדדיים. אני מברך על ההבנות אליהן הגענו בנושא המשמרות, תוך ראייה שווה של טובת העובדים לצד טובת האתר, וכן שמח שההנהלה הסכימה להידבר עמנו ולבחון את היקף הצבת עובדי הקבלן באתר. אני שבע רצון שהמחלוקות נפתרו מבלי שהיינו צריכים לנקוט בצעדים ארגוניים, דבר שהיה פוגע בשני הצדדים".

עובדי מפעל טבע בכפר סבא מלווים על ידי הרצל יאקה, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה; יוחנן נתנזון, יו"ר ההסתדרות במרחב השרון; אליעזר בלו, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה; עו"ד שחר יחזקאל, מזכיר איגוד מקצועי במרחב השרון; שאול דור, יו"ר ההסתדרות סניף כפר סבא ועו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית לאג"מ.

תגובות