עקרונות מרכזיים בשיווק דיגיטלי עבור עסקים קטנים

הזירה הדיגיטלית היא כיום ערוץ שיווקי מרכזי שאף עסק אינו יכול להרשות לעצמו לוותר עליו, במיוחד עסקים קטנים ומתחילים. מהו שיווק דיגיטלי יעיל ונכון וכיצד יש לעשות זאת? להלן כמה טיפים ועקרונות מרכזיים וחשובים מעולם השיווק הדיגיטלי עבור עסקים קטנים –

תוכן איכותי היוצר ערך מוסף עבור הגולשים

הדרך הטובה, הבטוחה וה”נכונה” ביותר למשוך את תשומת לב הגולשים ובכך להגביר את החשיפה השיווקית לה זוכה העסק שלכם ברשת, היא פשוט על ידי יצירת ערך של ממש עבור הגולשים.

תוכן הוא אחד התחומים העיקריים כיום בכל הנוגע לאתרי אינטרנט או דפים עסקיים ברשת, והגולשים ילכו בסופו של דבר למקומות ברשת בהם הם מקבלים ערך מוסף של ממש.

כיצד נדע כי אנו מעניקים תוכן בעל ערך של ממש לגולשים? בתור התחלה, מומלץ ורצוי לנסות לשאול את עצמנו – האם המידע שאנחנו מעלים כאן יכול היה להועיל לנו בתור לקוחות או בתור מי שמתעניין בתחום זה?

מאפייניו של תוכן איכותי ובעל ערך הם הקניית מידע רלבנטי, הענקת הטבה כלשהי לקורא (בכל הנוגע לערך הקנייה המתקבל), קישור הקורא עם גולשים/לקוחות נוספים בעלי מכנה משותף או פשוט – יצירת הנאה בקרב הגולשים.

בנוסף, ניתן למדוד את איכותו של התוכן ותרומתו לשיווק הדיגיטלי של העסק על ידי בחינת ההשתתפות הפעילה שהוא מעורר בקרב הגולשים. אינטראקטיביות זו בין העסק ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים דרך הרשת הינה חלק חשוב ומרכזי בתהליך השיווק והפרסום של העסק.

יצירה ושימור של קשרי לקוחות

אחת האפשרויות וההזדמנויות הגדולות ביותר של שיווק דיגיטלי עבור העסק הוא יצירה ושימוש של קשרים עם הלקוחות. עמוד פייסבוק עסקי או אתר פעיל ואטרקטיבי יכולים לשמש כפלטפורמה נהדרת לשמור על קשר רציף ואישי עם לקוחות העסק, כמו גם עם גולשים מתעניינים המהווים למעשה לקוחות פוטנציאליים.

על ידי מעקב אחר ההודעות וההערות/ביקורות המתקבלות באתר או ברשתות החברתיות בהן פעיל העסק אתם יכולים לשדר ללקוחות אווירה אישית ומשפחתית של ממש, להראות להם שאתם קשובים להם ומתייחסים למה שהם אומרים ולהבטיח שהם ירגישו טוב בנוגע לעסק שלכם, ויחזרו לקנות ממנו שוב. זהו ניצול אופטימאלי של היתרונות הברורים של עולם הדיגיטל כערוץ שיווקי.

אל תחששו להשקיע כסף בפיתוח וקידום ערוץ השיווק הדיגיטלי

על מנת להתמודד עם התחרות העזה השוררת ברשת האינטרנט ועולם הדיגיטל תצטרכו להשקיע. כדאי לא לחשוש מכך ולא לנסות לחסוך ולהתחמק מההוצאה הזו שכן היא הוצאה הכרחית, בלתי נמנעת ומשתלמת ביותר.

הכוונה היא לבניית אתר אינטרנט איכותי, אסתטי ונוח לשימוש, יצירת עמודים מושקעים ברשתות החברתיות, קידום אורגני ו/או ממומן של ערוצים אלו וכו’. רק כך תוכלו להפיק את המרב מהאתר והעמודים העסקיים שלכם, כך שההשקעה תשתלם ותחזיר עצמה במהרה. במיוחד כאשר מדובר בעסקים קטנים הנמצאים בתחילת דרכם, עסק אשר יתעקש שלא להשקיע בערוץ השיווק הדיגיטלי ישלם על כך מחיר גבוה הרבה יותר מאשר מחיר הפיתוח של ערוץ זה, בכך שידשדש במקום ויתעכב בתהליך הראשוני של צמיחה וצבירת לקוחות.

לסיכום, שיווק דיגיטלי הוא כיום מתנה המאפשרת גם לעסקים קטנים ומתחילים להתמודד בהצלחה בזירה העסקית התחרותית והתובענית. על ידי ניצול נכון של כלי זה, תוכלו להעניק לעסק שלכם יתרון של ממש ולסייע לו להתקדם ולהתפתח במהרה.

הקפידו שלא להזניח את ערוץ השיווק הדיגיטלי כחלק משמעותי ובלתי נפרד ממערך השיווק והפרסום של העסק, והקפידו לעשות זאת באופן מחושב, מקצועי וזהיר.

 

תגובות