תערוכה חדשה ונפלאה של עודד עואמי בנושא: כפר סבא – בצבע שלי

 
עודד עואמי, סטודנט ובוגר של מכללת "ביטוי" לאמנות ברמת גן, מציג בגלריה ארטמבט בכפר סבא, תערוכה לסיכום 4 שנות לימוד, ובוחר כנושא מרכזי דווקא לצייר את כפר- סבא עיר הולדתו, העיר בה מתגורר.

עודד מציג מבני ציבור מרכזיים בעיר ו"אייקונים" כעיריית כפר סבא, היכל התרבות העירוני, בית הכנסת המרכזי, מגדל המים, גינות ציבוריות ועוד, הצרובים אצלו בתודעה כזיכרונות ילדות המחממים את הלב. אלו מופיעים בכתמי צבע גדולים אך קטועים כקטעי זיכרון.

הוא מציג לצופה את ציורי המקומות המוכרים כל כך, הן בצבעים עזים חמים וקרים; והן בגווני מונוכרום. הוא חוקר ובודק שוב בציוריו ושוב זוויות שונות ומעניינות שלהם.

הסגנון אקספרסיוניסטי עם נטייה לפופארט (מבחינה צבעונית), עם ניגודי צבעים נועזים. האמן משתמש בצבעים חמים וקרים בכפיפה אחת.
כתמי הצבע, מביעים את התרשמותו מאור השמש או הצל הנופלים על המבנים המצוירים, בשעות שונות של היום. השימוש בצבעים חמים או קרים, לא תמיד משקף מציאות אלא דווקא דמיון ותעוזה.

אין לטעות בחדגוניותם של העבודות המצוירות בצבעי מונוכרום מארח ודווקא עבודות אלו עשירות בגוונים ותת גוונים המתייחסים לעולם הצל והאור.

סגנון הציור חופשי, הבעתי ומשוחרר.

בהתאמה מושלמת תואמת ועקבית לסגנון הציור, אף השאיר האמן את שולי בד הקנווס חופשי ומשוחרר כשלעתים חוטי קצות הקנווס אף מבצבצים לצידיו. הבד לא חתוך בצורה מדויקת ובהמשך לאותה החלטה קונספטואלית, החליט האמן אף לא למסגרו.

אך, מסתבר שראשיתו של הציור המשוחרר והחופשי – דווקא בתכנון מוקפד מאד על הבד, משורטט ראשית בעיפרון וסרגל תוך תכנון קומפוזיציה ראויה, לעיתים אף ניתן לראות את קווי התיחום של קצות הבד.

מסקנה:

השחרור בכל זאת מאופק משהו, ללא התכנון המוקפד לא ניתן היה להגיע לתוצאה עשירה וכה משכנעת .

אוצרת: אביה ממון

הגלריה "Artמבט" – רח’ רופין 15, כפר סבא, בחסות "המבריא".
שעות פתיחה: א’ – ה’ 12:00 – 20:00, ו’ ושבת 10:00 – 20:00. סגור: ג’ ד’ 16:00 – 18:00

תערוכת ציורים:

19.4.16 – 19.5.16

תגובות