תיכון עמי אסף בבית ברל זכה בתעודת הצטיינות על הישגים יוצאי דופן בתכנית העתודה למנהיגות מדעית טכנולוגית בשנים 2012-2015

 
ביום שלישי (כ"א אדר א’ תשע"ו, 1 מרס 2016) התקיים טקס הענקת תעודות הצטיינות מדעית טכנולוגית באולם ויקס, במכון ויצמן,
במעמד מנכ"לית משרד החינוך הגב’ מיכל כהן, ד"ר עופר רימון מנהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע ומר יגאל דור, מנהל תכנית עתודה מדעית טכנולוגית.

תכנית "5 5 5" הינה תכנית עתודה למנהיגות מדעית טכנולוגית של משרד החינוך. במסגרת התכנית תלמידים לומדים מקצועות מדעיים מוגברים וניגשים לבגרות ברמת 5 יח"ל
במתמטיקה, מדעים ובמקצוע טכנולוגי או מדעי נוסף כגון: מדעי המחשב, אלקטרוניקה, כימיה ועוד.

בתעודות ההצטיינות זכו 10 בתי ספר מרחבי הארץ, ובהם בית הספר האזורי עמי אסף שבפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך.
בית הספר עמי אסף נמצא בשלישה הפותחת של בתי הספר בארץ המובילים בתכנית העתודה המדעית טכנוולגית

מנימוקי הפרס לעמי אסף: "על הישגים יוצאי דופן בתכנית העתודה המדעית טכנולוגית בין השנים 2012-2015. עליה מ-14 ל-48 תלמידים, המהווים גידול של 12%, בהשוואה לגידול של 1.2% ברמה הארצית"

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן: "אני מברכת את בתי הספר הזוכים. הזכייה שלהם היא שיא של עבודה חינוכית שנעשית שעה שעה, יום יום ולאורך כל השנה. בתוך העשייה הם מקדשים את המאמץ, ההתמדה, הנחישות והאמונה בדרך.

הודות לאלה מספרם של התלמידים הלומדים מתמטיקה, פיסיקה ומחשבים הולך וגדל. בערים הגדולות ובערי הפריפריה. תלמידים אלה יהוו את העתודה המדעית והטכנולוגית של מדינת ישראל בשנים הבאות. אני מאחלת למנהלים, למורים ולתלמידים המשך הצלחה".

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך "תעודת ההצטיינות מעידה על המאמץ של בית הספר והצוות החינוכי להגדיל את מספר הלומדים מקצועות מדעיים, ובמיוחד את מספר הבנות במקצועות אלה, ועל כך אני גאה בהם".
מנהלת תיכון עמיאסף, מירב פרידלנדר אומרת כי "עם כניסת בית הספר למסלול העתודה בשנת 2012 סיימו את המסלול 14 תלמידים ובשנת 2015 סיימו אותו 49 תלמידים.

העליה המתמדת במספר התלמידים המסיימים את המסלול התובעני הזה בהצלחה, מתאפשרת הודות לגישה מיוחדת שמוביל בית הספר לנוכח האתגר שלקח על עצמו לקדם מסלול זה.

כחלק מגישה זו בית הספר מעניק לתלמידי העתודה מערך ליווי ותמיכה הכולל: סיוע לימודי, פתיחת קבוצות המאפשרות מעבר מ 4 ל-5 יח"ל במתמטיקה ומתן הזדמנויות למעברים תוך עידוד ודחיפה כלפי מעלה, כל תלמיד בהתאם לכישוריו ולמוטיבציה שלו בתחום.

פרידלנדר מציינת כי "בית הספר שם לו למטרה לעודד בנות להשתלב במסלול המדעי-טכנולוגי. במסגרת זו, בית הספר עורך לתלמידות סיורים בחברות טכנולוגיה והייטק והתלמידות נפגשות עם נשים מובילות בתחומים אלו.

"מעבר למסלול העתודה", אומרת פרידלנדר "בית הספר בולט בעליה המשמעותית במספר התלמידים הלומדים מתמטיקה ברמה מוגברת של 5 יח"ל" ומציגה נתון מרשים לפיו "בשנה האחרונה למעלה מ30% מתלמידי החטיבה העליונה לומדים 5 יח"ל במתמטיקה"
לצד המגמות המדעיות חשוב למנהלת לציין כי בית הספר מטפח גם מגמות בתחומי הרוח והחברה ומספרת שרק לאחרונה קיבל בית הספר מכתבי הערכה מהמפקחים המקצועיים על הישגים גבוהים במיוחד גם במגמות אלה.

"אם לסכם", היא אומרת: "הסיפור הוא פשוט: אנחנו לא מוותרים, יש לנו תלמידים נפלאים, והמורים שלנו נותנים את הנשמה".

** המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך הוא המחוז המפקח על בתי הספר האזוריים העל-יסודיים בכל הארץ, ובכלל זה על בית הספר האזורי עמי אסף.



תגובות