500 הורי דבורה עומר מחריפים את המאבק נגד הנהלת עיריית כפר סבא: מיום רביעי משביתים את הלימודים – אף לא חבר מועצה אחד התערב בפרשה

 
ביום שני האחרון נערך סיור של מספר הורים עם בן חמו. הסיור התקבל על ידי ההורים בתקווה לכוונות אמתיות מצד העיריה לבחון בצורה מעמיקה את הסכנות הכרוכות בבנייה בטווח הקצר והארוך.

סיור זה נעשה בהמשך לפגישה שנערכה ביום חמישי, בה נכחו נציגי הורים עם ראש העירייה וצוותו. מטרת המהלכים האחרונים הייתה ליצור קרקע פורייה לדיאלוג פתוח, שאינו משפטי, כך שיימצא הפתרון הטוב ביותר לשני הצדדים.

"במהלך הפגישות הועלו סוגיות קשות הקשורות לביטחון ובטיחות הילדים בטווח הקצר ובטווח הארוך, לרבות הסיכונים הכרוכים בהוספת תלמידים למבנה הקיים ומציאת פתרון הולם לעולים לכתה א’. נדגיש כי כל זה יכול להימנע ולהיפתר בצורה פשוטה על ידי הרחבת בית הספר במגרשי הגול טיים, פתרון מאושר וחתום שניתן לביצוע מיידי", אומרים ההורים. 

"תקוות ההורים העלו חרס, היות וזה היה מצג שווא של העירייה, מאחר וזו מתכוונת להמשיך בתכניתה לבנות קומה שלישית תוך לקיחת הסיכונים בזמן הבנייה ולאחריה".

בלית ברירה הורי ילדי בית הספר "דבורה עומר" יצאו בהודעה רשמית כי: "אנחנו לא נוכל לתת יד להחלטתה של העירייה לקחת סיכונים מיותרים על חשבון ילדינו, כאשר ישנה חלופה בטוחה יותר בטווח הקצר והטווח הארוך, שניתנת ליישום באופן מיידי. בשל כך אנו נשבית את הלימודים החל מיום רביעי הקרוב."

ההורים ישביתו את הלימודים החל מיום רביעי תוך יצירת תכנית חלופית לילדים המבוססת על הורים שיתנדבו לכך, בכדי לסייע להורים להתמודד עם ההשבתה.

בשלב ראשון ישבתו ילדי ביהס ובהמשך אם לא ימצא פתרון הולם יצטרפו ילדי הגנים.

בשלב זה לא הוגדר מועד סיום השביתה.

יצויין כי אף לא חבר קואליציה אחד התערב בפרשה למרות שהפרשה סוקרה בהרחבה בכלי התקשורת וההורים לא מסתירים את אכזבתם. 

כזכור, קרוב ל-500 הורים הגישו עתירה לבית המשפט כנגד עיריית כפר סבא בכדי לעצור את בניית הקומה השלישית בבית הספר. במהלך הדיון השופטת הורתה לעירייה כי עליה להציג תכנית מפורטת, ברמה יומיומית, בה תפורט תכנית הבנייה וההיערכות עד לתאריך 14.04.2016.

דוברת העירייה מוציאה את ההודעה הבאה לכל העיתונים כתגובה לסאגה עם 500 הורי בית הספר "במהלך הדיון הציגה העירייה את הרציונאל והנימוקים לבניית בית הספר בקומה השלישית ולא על תפרוסת קרקע נוספת וזאת לאור העובדה כי כפר סבא היא עיר צומחת גדלה ומתפתחת שבמסגרת תכנית המתאר שלה אמורה להגיע ל150 אלף איש. יש לציין כי לעירייה אין עתודות קרקע נוספות להתרחבות אורבנית ומשום כך מחובתה של העירייה להפעיל שיקול דעת בהתייחס לכל קרקע חומה, למה תיועד ומה תשרת. בנוסף, יש לציין כי הגידול הטבעי של העיר מחייב את העירייה לשקול כל צורך ציבורי אם נועד לשרת את תושבי השכונה בלבד או שמה לכלל תושבי העיר. כמו כן, הסבירה העירייה כי בניית בית הספר במרוכז בשלוש קומות נכון יותר מבחינה פדגוגית מקל על הניהול והפיקוח במבנה וסביבתו ויתרם רבות לאקלים הבית ספרי שכן הבניה בקומה השלישית מאפשרת את הגדלת חצר בית הספר בשטח של 2 מ"ר מרובע פר ילד. בית המשפט הביע את דעתו כי לא יכנס לשיקולי העירייה ביחס להחלטתה לתוספת הבניה על הקומה ה3 של ביה"ס וציין כי "אצא לעותרים הדרך בכך שהגישו עתירה מוקדמת לפני שהתקבלו כל האישורים המחייבים בטרם היציאה לבניה". בית המשפט קבע כי ידרש אך ורק לבחינת נושאי הבטיחות והאבטחה של תלמידי ביה"ס ולכך התבקשה העירייה להציג בהמשך תוכניות מפורטות מאושרות על ידי כל הגורמים המוסמכים לאחר שאלה תושלמנה בהם יבוא לידי ביטוי דרך יישום הבניה בפועל אופן האבטחה, הפתרון שיוצא לילדי הצהרונים והקייטנה. בית המשפט הכיר בחשיבות הצורך הציבורי בשמירה על משאבי קרקע חומה ובחשיבות שרואה העירייה לחלק משאב זה באופן זהיר מקצועי ומחושב. עובדות אלו מלמדות על הגשת עתירה מוקדמת טרם שבשלו התנאים להגשתה ולכן אין מקום לקבל את הבקשה למתן צו ביניים" בית המשפט מצא לנכון לבחון את סבירות אמצעי הבטחון והבטיחות במהלך התקופה". 

תגובות