מיקרוטופינג לציפוי ולשדרוג משטחים ורצפות

 
בשנים האחרונות החל טרנד חדש בעולם עיצוב הפנים, ובמבנים רבים ניתן לראות רצפות בעיצוב בטון חשוף ובמראה מרהיב וייחודי ביופיו. ישנם מקומות בהם ניתן לראות רצפת בטון מוחלק, משטחי עבודה במראה של בטון מעוצב, חיפויי קירות פנים וחוץ במראה בטון חשוף ואלגנטי, תקרות ורהיטים במראה בטון ועוד. כיום, באמצעות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, ובעזרת חומרים חדשים ואיכותיים ניתן לצפות ולחפות משטחים שונים כמו רצפות פנים וחוץ, רהיטים, דלפקים, משטחי עבודה, מטבחי חוץ, גופי תאורה וקירות באמצעות שכבת חיפוי בטון בעובי מילימטרי על מנת להשיג מראה מרהיב ומקורי ועיצוב חדשני ומלהיב.

ציפוי בטון דק, חזק ואסתטי

חיפוי בטון בעובי מילימטרי מתאים למשטחים בתוך המבנה ומחוצה לו, החומר עמיד וחזק, ניתן לבחור מתוך מגוון צבעים וטקסטורות, וניתן להטביע בו מגוון רחב של דוגמאות ותמונות לפי בחירה ובהתאמה אישית מלאה. חיפוי בטון מילימטרי הנקרא מיקרוטופינג מתאים לחיפוי ולציפוי של מרבית המשטחים הקיימים, לרבות משטחי חוץ, משטחי עבודה, רצפות ישנות וסדוקות של בטון מוחלק, מדרגות, קירות, חדרי רחצה ושירותים, חניונים ועוד.

ניתן לכסות את המשטח בשכבה אחת או יותר, בהתאם לצרכי הלקוח ועל פי המלצת החברה המבצעת, במקרים מסוימים מומלץ לבצע חיפוי בעובי של 3-4 מ"מ, העבודה מתבצעת שכבה אחר שכבה, בין השכבות יש לבצע ליטוש יסודי ודחיסה של החומר כדי לקבל מרקם אחיד ושכבה חזקה ועמידה. בסיום עבודות חיפוי המשטח יש למרוח שכבת סילר כדי להגן על המשטח החדש בפני שחיקה, הצטברות לכלוך וכתמים. מומלץ לחדש את שכבות הסילר אחת לשנתיים.

חשוב להדגיש כי מיקרוטופינג מתאים במיוחד לחידוש ולשדרוג רצפות, מדרגות, קירות פנים וחוץ, מטבחים וחדרי רחצה, וזאת כמעט ללא שינוי בעובי המשטח ובגובה החלל, יתרון משמעותי לטכניקה חדשנית זו.


מגוון עצום של צבעים וטקסטורות

אם אינכם אוהבים את המראה של בטון חשוף תוכלו ליהנות מפתרונות חדשניים ומרהיבים ביופיים, מאחר ובחיפוי בטון דק ניתן להטביע דוגמאות מרשימות ביופיין, וגם אתם יכולים לתכנן את הדוגמאות המתאימות לכם. בנוסף, תוכלו לבחור מתוך שלל גוונים ומרקמים, בהתאמה מלאה לצרכי העיצוב שלכם. את הגוונים השונים משיגים באמצעות שילוב מינרלים שונים במהלך יישום החומר על המשטח.
כדאי לדעת כי טכניקת המיקרוטופינג מהווה חלופה מצוינת למקומות בהם לא ניתן ליישם בטון מוחלק, לדוגמה בבית חדש כאשר לא נשאר מספיק גובה ליישום רצפת בטון מוחלק אך הלקוח מעוניין במראה של בטון חשוף. כמו כן, ניתן ליישם חיפוי בטון דק בעובי מילימטרי כדי לשדרג את העיצוב של מבנה מסחרי, חניונים בהם הרצפה מוכתמת משמן וסימני צמיגים, משטחים חשופים לפגעי מזג האוויר שאיבדו מיופיים וכיוצא בזה.

לסיכום, הפיתוח הטכנולוגי החדשני של שכבת חיפוי בטון בעובי דק מהווה פריצת דרך ומאפשרת למעצבים, לאדריכלים וללקוחות פרטיים ליהנות מעיצוב מרהיב ומקורי בהתאמה אישית של מרבית סוגי המשטחים.

לקריאה בנושא: שימוש בחיפוי בטון אדריכלי לעיצוב הבית

תגובות