דנה בר-דע מכפר סבא מבקשת “אשמח אם תתנו לי הזדמנות אמיתית ושווה לעבודה”

 
 דנה בר-דע, בת 37, חיה עם בן זוג ואמא לשני בנים מקסימים מכפר סבא.

"כל חיי חייתי בידיעה שהכל בסדר, אני אדם רגיל, שנים נפלתי, נחבלתי, נתקעתי בדברים. במשך השנים במסגרות בהן למדתי חשבו שיש לי הפרעות קשב וריכוז, שאני בחורה עצלנית ומרחפת, לעיתים אף האמנתי בכך.

אפילו מילאתי את חובתי כמו כולם והתנדבתי בשירות הלאומי בשל היותי מבית מסורתי, הייתי על תקן אחות סיעודית בבית חולים "מאיר" בכפר סבא למשך שנה.

ביום שגרתי בגיל 24, ליוויתי חבר לבדיקות ראייה והוא ציין עובדה בפני האופטומטריסט שכשמגישים קפה ומושטים לי יד, אני לא מגיבה. הוא ענה, זה נשמע שיש לה מחלה בשם RP. שבוע לאחר המפגש התייצבתי במרפאת עיניים בחשש גדול וחוסר וודאות.

נכנסתי לרופא ואמרתי "אמרו לי שיש לי RP". הרופא צחק, ביטל את דבריי ואמר מי האידיוט שאמר לך את זה, את לא נראת RP. אבל אם את כבר פה, לא אשלח אותך בלי בדיקה. בתום הבדיקה נגיש אליי הרופא חפוי ראש ונבוך, חיבק אותי ואמר: "האידיוט הזה צדק, יש לך RP".
הדבר הראשון ששאלתי אותו, האם יש לזה תרופה? הרופא ענה שלא, המחלה תלך ותדרדר ואת תתעוורי. הרגשתי שהשמיים נפלו עליי, שחייתי בשקר, שלא כך רואים כולם ותהיתי איך ממשיכים הלאה, איך אגדל ילדים, איך אוכל להסתדר, איך ממשכים מכאן?

לאחר שהפנמתי את הבשורה המרה, החלטתי לאסוף את עצמי ולהמשיך לחיות. השלמתי בגרויות ב"מרכז למידה לעיוור בירושלים בהצטיינות.
משם המשכתי ללמודים באקדמיה וסיימתי תואר ראשון במשאבי אנוש ומדעי המדינה באוניברסיטת אריאל.
בנוסף, בהמשך גם סיימתי לימודי תעודה בתקשורת, דוברות ויחסי ציבור באוניברסיטה העברית.

במהלך 7 השנים האחרונות עבדתי בעיקר בהסברות שבהן אני מספרת את סיפור חיי לצד המגבלה. לצערי אני לא יכולה להתפרנס מעבודה זו כי לא מדובר בעבודה קבועה ומרבית הפעמים אני עושה זאת בהתנדבות.

בזמני הפנוי אני לוקחת חלק בקבוצת רכיבה אתגרית על אופני שטח בשם "כן ולא רוכבי השרון", קבוצה בעלת אופי ייחודי, שיש בה רוכבי עם מגבלת ראייה ורוכבים ללא מגבלה. הקבוצה מאוד מעצימה וגורמת להזדהות מצד כל חברי הקבוצה.

במהלך שנים התקשתי למצוא עבודה, במשך שנה וחצי האחרונות אני מחפשת בקדחתנות אך לא מוצאת דבר. הייתי שמחה לעבוד בתחומים שאותם למדתי, אך פתוחה להצעות. חשוב שמקום העבודה יספק לי את הנגישות שנדרשת לי כדי לעבוד בצורה ראויה שתאפשר לי לעבוד כמו כולם.

אני תלויה בתחבורה ציבורית ולכן אני מחפשת עבודה באזור כפר סבא והסביבה.
אשמח אם תתנו לי הזדמנות אמיתית ושווה לעבודה". 

אמצעי קשר :
אימייל: Danaelay5@gmail.com

תגובות