האחראי בביקור רופא בכפר סבא הזמין לחיילת משטרה משום שסירבה לחכות מחוץ למרפאה

 
סיפור כזה לא שומעים כל יום: ​יום שבת שעה 16.00 מגיעה אמא עם בת חיילת למרפאה של ביקור רופא בכפר סבא. ביקורופא מוסמכת ע"י משרד הביטחון וצה"ל להעניק שירות רופאי לחיילי צה"ל כתחליף למרפאות קצין העיר.

"בטעות הגענו שעה וחצי לפני הזמן שבו "מותר" לחיילים להגיע. טעות קשה כפי שהתברר בהמשך", מספרת האם הנסערת "ישבנו בתוך המרפאה להמתין. היה מקום בשפע, המקום נקי ומעוצב, ובחוץ ירד גשם, היה קר- חורף… לאחר מספר שניות הגיעו אנשי המשרד ואמרו לנו לצאת החוצה. הסיבה? חיילים לא יכולים לשבת ולהמתין במרפאה! חיילות וחיילים צריכים לעמוד בחוץ- ברוח, בגשם ובקור".

האם ממשיכה ומשחזרת "התקשיתי להאמין, ואפילו ציינתי שמדובר בחולה עם חום, ובחוץ רוח, וגשם. זה לא עזר. סירבתי לצאת, איימו שיקראו למשטרה. איימו ואכן ביצעו. לאחר מספר דקות הגיעה ניידת עם שוטרת ושוטר, עם כל האפוד הנשק והפק"ל ומבט חמור בעיניהם. זו הסגת גבול! כך הם טענו. החיילת חייבת לצאת החוצה!! יום שבת, ניידת, שני שוטרים מכספי המיסים שלי ושלכם, מוזעקים למשימה דחופה ביותר- להוציא חיילת שהפשע שלה מסתכם בכך שהיא רצתה לשבת בחדר המתנה (בכל זאת יש לה עוד לפחות שעה וחצי להמתין) ולא לעמוד בחוץ (גשם, רוח, כבר אמרנו…)

החיילת, שמבחינתה הייתה יוצאת עוד קודם, קמה ויצאה החוצה. חולה, עם חום, ועם שאר החיילות והחיילים, שגם הם עומדים וקופאים בחוץ. בינתיים עוד כמה אזרחים שהיו במרפאה הביעו את מורת רוחם מהאפליה המכוערת. "האם במדינת ישראל יש מקום שחושב שחיילים הם כמו כלבים ומקומם בחוץ??! האם הצעירים הללו יכולים לתת את מיטב שנותיהם כדי לשרת בצבא, אבל אסור להם להיות חולים, ואם הם חלו חלילה, שיעמדו בחוץ, ברוח המקפיאה, בגשם ובקור, כדי שאולי יהיו קצת יותר חולים??? מעל הדלת של המרפאה המעוצבת תלויה תמונה ענקית של מה? של נעלי צבא!! מאד יפה לתלות תמונה גדולה של נעליים צבאיות, אבל שהחיילים יעמדו עם הנעליים שלהם בחוץ. ואם הם חלילה רוצים להיכנס, אז נזמין להם משטרה, שתבוא ותזרוק אותם החוצה- מה הם חושבים לעצמם? לשבת כמו בני אדם בתוך מקום סגור ומוגן, ואפילו עם מזגן?? אם חס וחלילה הם ימותו, אז נדבר אחרת- יקבלו הרבה כתבות עצובות וכואבות, וכולנו נעמוד דום לזכרם, ונשיר שירים עצובים, והכל יהיה מאד ממלכתי ומכובד. אבל בשביל זה צריך למות- להיות סתם חולים זה לא כדאי!!​". כך לדברי האם.

תגובת ביקורופא :"ביקורופא כפוף להנחיות הצבא לפיהן אין לקבל חיילים במרפאות לפני שעות הכניסה שנקבעו. לפנים משורת הדין ובהתאם לנסיבות, אנו מאפשרים לחיילים להמתין במרפאת האזרחים עד לפתיחת מרפאת החיילים. אנו מצרים על שיקול הדעת השגוי במקרה המדובר ונחדד את הנהלים למצבים מסוג זה​".

דובר צה"ל מסר כי הם מסרבים להגיב לפרשה המסעירה את הרשת. 

תגובות