בן העדה האתיופית, ערבי, פיליפיני, גאנאי, אוקראיני וישראלי: משחקים יחד כדורסל וחולמים על ליגת ה BNA

 
האקדמיה לכדורסל בכפר הירוק איחדה בין שישה בני נוער, אחד ותד עומר ערבי מהמשולש שני דן איבניצקי ממודיעין, שלישי מקסים סטפנצב מקישינב, רביעי מתיו אברזלו מהפיליפינים, חמישי יובל אדוסי מגאנה, והשישי עומרי יאסו, בן העדה האתיופית. כולם גבוהים וחולמים על NBA ובינתיים קמים כל בוקר בחמש וחצי בפנימייה של הכפר הירוק, בקור העז הם עולים על בגדי הספורט ורצים לאולם הספורט, להתחיל באימונים. ובינתיים הם שייכים להפועל תל אביב שרואה בהם את דור העתיד.

ותד עומר בן 15, בן למשפחה מוסלמית מהכפר ג’ת במשולש, קבל בבחינה האחרונה בתנ"ך ציון 100 , למרות שלא למד תנ"ך לפני שהצטרף השנה לאקדמיה לכדורסל בכפר הירוק. הוא נחשב לתלמיד מצטיין בלי קשר לכדורסל, ואולי בעצם יש קשר, כמו שהוא אומר:"אנחנו נבחנים לא רק על זריקות לסל אלא על מקצועיות ורצינות ובלימודים והתנהגות ללא רבב. הוא מתנשא לגובה 1.95 מטר ומספר כי קודם לבואו לכפר היה בפנימיית הכדורסלנים בוינגייט. "שם היה שותפי לחדר נער דתי ובבוקר היינו מעירים אחד את השני לתפילת הבוקר". עומר מספר שהוצעו לו שבע הצעות ולא אחת, גם לעבור לחוץ לארץ וללמוד שם, אבל הוריו התנגדו. אמא שלו בכתה, אפילו כשעבר לכפר אז לחוץ לארץ? ואגב, גם הוריו די גבוהים. אמו 1.80 ואביו 1.70 …

מתיו אברזלדו (15) מתנשא לגובה 1.83. הוא יליד תל אביב למשפחת עובדים זרים מהפיליפינים. חברו הטוב ביותר הוא יובל אדוסי, גם הוא יליד תל אביב למשפחת עובדים זרים מגאנה. הוא רק בן 14 וכבר מתנשא לגובה 1.85 וצופים לו שעוד יגבה. "אנחנו ארבעה ילדים בבית. שתי בנות ושני בנים. כולם גבוהים וההורים בכלל לא. מתיו ויובל חברים. שניהם למדו קודם בבית הספר רוגוזין בתל אביב, שם התגלו ומשם הובאו לכפר הירוק. החברות שלהם הדוקה. כשהם חוזרים הביתה לסוף שבוע אחת לשבועיים הם ממשיכים להתראות וכמובן, יוצאים להתאמן יחד. יובל מספר שההורים תמכו ברעיון הפנימייה כי הבינו שזה מפתח לעתיד טוב יותר. הוא יודע שעתידו בארץ אינו מובטח. כבן להורים שאינם אזרחים ישראלים, למרות שהוא נולד בארץ. עצבות מתגנבת לקולו אבל אז הוא מחייך בפה מלא ובאמת שנראה שהוא מאושר כרגע בחלקו.

עומרי יאסו שהגיע מבאר שבע הוא בן 15 שמתנשא לגובה 2 מטר בהחלט מכובד. "את האקדמיה לכדורסל מתחילים בכיתה ט’ " הוא מספר. קודם שיחק בהפועל בני שמעון וכשהציעו לו להצטרף התלהב. ההורים עודדו וכיום הוא מרוצה "הסתגלתי לחיי הפנימייה וטוב לי" הוא אומר.

מקסים סטפנצב החל את הקריירה שלו בכדורסל בכתה ד’ . לפני שנה הגיע מאמן חדש לקבוצה והציע לו להצטרף לאקדמיה. האקדמיה מבטיחה להם עתיד מגובש. הכנה מסודרת, וזה כולל גם פגישות עם דיאטנית שבודקת את אחוזי השומן ומסבירה להם מה לאכול ומה לא לאכול. ומוסיפה גם ויטמינים אם צריך. היא בודקת להם את אורך הזרועות ומבקשת שישימו לב לתוספת החלבון שחשובה לבניית שריר.

"מה אני אוהב בקבוצה שיש בינינו אחווה". מסביר עומר שהוא נתגלה במהלך הראיון כדובר הקבוצה, עם בטחון וידע רב. "אחנו מגנים אחד על השני כשצריך. יש בייננו סודות רק שלנו. עוזרים זה לזה בלימודים, הלימודים מעל הכול, אפילו מעל הכדורסל".
מנהל הכפר ד"ר קובי נווה (סיסקו) "אנחנו גאים בהם. הם מצדיקים את המאמץ שעשינו בהשקעה באולם הכדורסל. ובשתוף הפעולה עם הפועל תל אביב. אנחנו מכשירים דור כדורסלנים נאור ואכפתי, ומוכשר".

על סדר היום שלהם מספר מקסים, שחולם להיות כמו סטפן קרי מה NBA – ויודע שהדרך ארוכה. "מי שמצטרף לאקדמיה יודע שנדרש ממנו לעמוד בתנאים של הכפר. אין לנו הנחות לעומת תלמידים אחרים. אסור לנו לאחר לשעורים בבוקר, למרות שאנחנו קמים בחמש וחצי לאימון ראשון ואין לנו יותר מחצי שעה להחליף בגדים ולאכול ארוחת בוקר".
אכן, סדר היום שלהם עמוס, יש להם אימון בצהריים ואימון בערב, וכן, הם צריכים להשלים חומר לימודי גם בלילה, על חשבון המנוחה. וזאת למרות שראובן המדריך שלהם טוען ששינה זה מאוד חשוב.

ומה עם קצת הווי והתפרקות? ובנות? הם מחייכים, ומבקשים שלא אגלה שערב אחד ערכו מסיבת יום הולדת לחבר, אחרי שעת כיבוי אורות. אז סיפרתי אבל אני סומכת על המדריכים שלהם שיתחשבו. אחרי הכל אלה כוכבי העתיד של הכדורסל הישראלי..

תגובות