בזכות ההתנגדות של צנעני שונתה תכנית המתאר של מגדלים ברחבי העיר

 
בשבוע שעבר חשפנו את תוכנית המתאר לכפר סבא  בה הוצע לבנות במרכז העיר ברחוב ויצמן והסביבה (מבן גוריון עד רחוב הכרמל) קומת קרקע + 9 קומות+קומת גג.

בצמתים המצטלבים עם רחוב ויצמן קומת קרקע + 12 קומות + קומת גג.

בכניסות לכפר סבא קומת קרקע + 22 קומות + קומת גג.

באזורים שעוטפים את כפר סבא קומת קרקע + 18 קומות + קומת גג.

בכל שאר כפר סבא הותיקה קומת קרקע+ 7 קומות +קומת גג.

בבניינים הותיקים הישנים אשר כיום מכילים ארבע דירות בשתי קומות כגון בשכונות עליה, מזרחי (רחובות רמז, טירת צבי, יבנה, הרב גולד) וכד’- קומת קרקע + 7 קומות+ קומת גג.

מה אושר?

בויצמן והסביבה קומת קרקע + עד 9 קומות+ קומת גג.

בשאר העיר הותיקה קומת קרקע+ עד 7 קומות+ קומת גג.

כל שאר הבניה הגבוהה יותר הוסרה מהתוכנית.

כל הבניה הגבוהה בשכונות כגון במזרחי ועליה הוסרה מהתוכנית.

לדוגמא: הבניה של 12 קומות פלוס קומת גג בצמתים המצטלבים עם רחוב ויצמן, הבניה באזורים העוטפים את העיר של 18 קומות בתוספת גג. הבניה בכניסות לכפר סבא של 22 קומות בתוספת קומת גג. הבניה הגבוהה בשכונות עליה ומזרחי.

המשמעות של ההתנגדות שהוביל צנעני אשר בסופה שונתה התוכנית :

אין אישור גורף לבניה הגבוהה מזו שאושרה בתכנית מתאר.

כל מי שירצה לבנות בניה חריגה הגבוהה מ- 9 קומות באזור ויצמן (בין רחוב בן גוריון עד רחוב הכרמל) או בניה גבוהה מ- 7 קומות בשאר העיר הותיקה, או כל בניה לגובה בשכונות, לא יהיה לו אישור אוטומטי בתוכנית המתאר והוא יצטרך להגיש תוכנית מפורטת אשר תבחן באופן פרטני לגופה.

עו"ד איתן צנעני סגן ראש העיר: "סברנו שאין לאשר בתוכנית המתאר אישור לבניית מגדלים בעיר הותיקה ובשכונות.
אני שמח שההצעה שלנו להסיר מתוכנית המתאר את כל בניית המגדלים וכן את הבניה הגבוהה בשכונות התקבלה וכל בניה שכזו תחייב תוכנית מפורטת אשר תבחן לגופה.
אני מבקש להודות לראש העיר מר יהודה בן חמו על פתיחותו ונכונותו לקבל את הערותינו בעניין הסרת המגדלים בתוכנית המתאר מהעיר הותיקה והשכונות וכן לחבריי מסיעת מרצ בראשות עילאי הרסגור הנדין וכן מסיעתה של רויטל לן כהן על שהיו שותפים להצעות שהובלתי להגבלת גובה מגדלי מגורים בעיר".

תגובות