טיפים לאחסון שטיחים במהלך הקיץ

 
 מדי שנה, זה קורה. החורף נגמר, הטמפרטורות עולות ומשפחות רבות מבינות כי אינן זקוקות עוד לפריסת השטיח אצלן – עד החורף הבא, כמובן. זה בדיוק הרגע בו הן מעוניינות לאחסן את השטיח שלהן, למשך תקופה של מספר חודשים. הבעיה היא שאחסון לא נכון של השטיח עלול לחולל לו נזק, ולעיתים בלתי הפיך.

ניקוי, חיטוי, בישום ואריזה לפני אחסנת השטיח

על מנת לשמור על השטיח לאורך זמן, חשוב להקפיד על מספר דברים. ראשית, ואולי מעל הכול, יש לאחסן אותו רק לאחר שמנקים אותו מאבק ומלכלוך: חשוב לבצע שאיבה יסודית של האבק, מכל צדי השטיח, ולאחר מכן לאוורר אותו בסביבה החיצונית לפרק זמן של שעות ספורות. ניקוי זה בבית דורש עבודה רבה ומאומצת, שלא תמיד שווה את ההשקעה הכרוכה בכך, לכן מומלץ לפנות לחברה המבצעת ניקוי שטיחים מקצועי ובעלות לא גבוהה לקבל תמורה משתלמת במיוחד – הכוללת נקי, מחוטא, בריח נפלא, וארוז בניילון מיוחד המסייע לשמירה על ניקיונו בעת האחסון.

אסור בתכלית האיסור לקפל את השטיח, מה שעלול לעוות את הצורה המקורית של השטיח, או אפילו להביא לקרעים הרסניים בסיבים שלו. אפשר לגלגל את השטיח, במידה מסוימת, אך רצוי לא מעבר לכך. אפשר לקשור את השטיח, אם כי חשוב להקפיד שהקשר לא יהיה הדוק יתר על המידה, כשההנחה שלו על גבי המשטח צריכה להתבצע כשהוא בצורה מאוזנת.

אם מאחסנים את השטיח לטווח ארוך, של מספר חודשים לפחות, מומלץ לבצע פריסה של השטיח למשך מספר שעות.

כך מונעים את הלחות

אחד ה"אויבים" העיקריים של שטיח הוא לחות, ולכן נדרש לעשות הכל כדי למנוע ממנה לפגוע בשטיח: אחסון במקום יבש נראה לכן מובן מאליו, כמו גם מיקומו של משטח הגבוה מעט מגובה הרצפה. המלצה מועילה אחרת היא להימנע ככל האפשר מעטיפה של השטיח, מה שעלול למנוע ממנו לנשום, כשאם כן מעוניינים לעטוף אותו – יש להשתמש בחומר אוורירי יחסית, שכמובן לא יספח אליו לחות (ספיחה שעלולה גם להביא מזיקים שונים לתוך השטיח).

תגובות