היתרונות של תזונה טבעית על פי האירווודה

 
רפואת האיורוודה היא רפואה שהמקור שלה בהודו לפני אלפי שנים. רפואה זו שונה בתפיסה שלה מן התפיסה של הרפואה המערבית, היא רואה באדם שלמות של גוף ונפש ואינה מתמקדת בטיפול של סימפטומים אלא טיפול באדם.

הכלים העומדים לרשות האיורוודה הם אבחון וטיפול ואחת משיטות הטיפול היא טיפול בתזונה. תזונת האיוורדה מביאה איתה יתרונות רבים ואף על פי שישנם כללים ברורים שהיא מביאה איתה כל אחד עובר התאמה אישית תזונתית מול המטפל.

כללים של תזונת האיורוודה

כדי להבין את היתרונות של תזונת האיורוודה כדאי לדעת מהם הכללים של התזונה שהופכים אותה למיוחדת ובניהם:

זמן הארוחה – יש להקפיד על ארוחה כשרעבים ובמהלך המעבר לתזונה טבעית לומדים כיצד להבדיל בין רעב לבין צמא. כמו כן מתאימים את סוג האוכל לשעה ביום שבו אוכלים אותו ולכל ארוחה מתאים סוג אחר של מזון.

סוג האוכל בארוחה – על פי התזונה הטבעית עדיף לאכול בכל ארוחה שניים עד שלושה מאכלים בלבד. המזון אמנם צריך להיות מגוון אך בארוחה עצמה מומלץ שלא להעמיס יותר מדי ולהתמקד במה שנכון לאותה הארוחה.

כמות מזון – אחד העקרונות של תזונת האיורוודה הוא להקפיד על כמות מזון נכונה. במהלך מעבר לתזונה טבעית לומדים האנשים כיצד לאכול את הכמות הנכונה להם, כזו שלא תהיה מועטה ולא תעמיס עליהם יותר מדי.

שתייה – על פי הרפואה הטבעית אין לערבב בין אוכל לשתייה ויש לחכות חצי שעה עד ארבעים דקות בין השניים. ההפרדה בין האוכל לבין השתייה מאפשרת להבחין גם בין תחושת הרעב לבין תחושה של צמא ועוזרת לאדם לאכול כשהוא באמת רעב.

התאמת התזונה לכל אחד באופן אישי

כל אחד אשר רוצה ליהנות מיתרונות התזונה הטבעית של האיורוודה צריך להגיע לאבחון אישי. הרפואה מבחינה בין שלושה טיפוסים של אנשים; טיפוס ווטה, טיפוס פיתה וטיפוס קאפה. לכל טיפוס יש את סוג התזונה שמתאים לו ביותר וזאת כיוון שכל טיפוס נוטה למחלות אחרות ומערכות גופו עובדות בצורה שונה מאלו של הטיפוסים האחרים. המטרה של האיורוודה היא להתאים לכל אחד את הטיפול הנכון ביותר עבורו כאחד מתוך האספקטים הוא התאמה תזונתית.

כיצד יכולה לעזור הרפואה הטבעית

רפואת האיורוודה אינה מזהה מחלות ומטפלת בהן, היא מטפלת במכלול של המטופל. היא מזהה איזה טיפוס עומד מולה, מהם הקשיים שהוא מתמודד איתו ומוצאת את המקור של הבעיה כדי לטפל בה. לאחר ביצוע הטיפול האדם ירגיש טוב יותר בכל האספקטים של חייו. כלומר, שלא כמו רפואה מערבית אשר מטפלת בסימפטום (כמו למשל מתן כדור נגד כאבי ראש שיעביר את הכאב באופן זמני), היא בוחנת מדוע האדם מרגיש לא טוב ומטפלת בו מן היסוד.

התוצאות להן אפשר לצפות לאחר התאמה של תזונה טבעית הן תחושות טובות יותר, היעלמות של מחלות ותופעות פיזיולוגיות (וגם רגשיות). הנחיה נכונה של התזונה עם מטפל מוסמך יכולה להביא לתוצאות חיוביות בחיי היום יום ולמנוע תופעות שונות לאורך זמן.

לא רק למי שחולה

חשוב לציין כי תזונה טבעית מתאימה לכל אחד ואין צורך להיות חולה כדי להגיע למטפל ולעבור התאמת תזונה. כל אחד יכול למנוע מחלות ולהרגיש טוב יותר בעזרת שינויים תזונתיים. האיורוודה מזמינה כל אחד להגיע לטיפול, ללמוד כיצד לאכול טוב יותר ולהימנע ממחלות ותחושות קטנות לא טובות מבחינה פיזית וגם להרגיש טוב יותר מבחינה רגשי.

תגובות