ראש העין: אושר תקציב עירוני עם מבט קדימה לשיפור התחבורה ופיתוח לרווחת התושבים

 
מועצת העיר אישרה השבוע ברוב של 13 חברי מועצה ו-2 נמנעים את תקציב העירייה לשנת 2016. השנה עומד התקציב על כ-329 מיליון ₪ המשקף גידול של 16 מיליון ₪ בהשוואה לשנת 2015. תקציב זה משקף את פעילות העירייה המתוכננת לשנת 2016 בתחומי העשייה השונים. תקציב זה אינו כולל תקציבים אחרים המיועדים לפרויקטים לפיתוח העיר בתחומי תשתיות, תחבורה ותשתיות למתקני ספורט בעיר.

ראש העיר שלום בן משה: "התקציב לשנת 2016 אושר ברוב גדול של רוב חברי המועצה ואני מברך על כך. תקציב זה מעמיד בראש סדר העדיפויות את התושבים ומבטא את הצרכים של תושבי העיר ואת השקעת הרשות בתחומי החינוך, שיפור איכות החיים בעיר, רווחה ועוד. תקציב 2016, מבטא רצון לשמור על היקף התקציב של 2015 ויש בו גידול בתקציבי החינוך והשירותים האחרים שניתנו לתושבי העיר כמעט בכל התחומים. זו השנה השלישית ברציפות שלא הועלתה הארנונה למגורים ולכן יש לנו אתגר גדול יותר, לשמור על רמת שירות כפי שניתנה ב- 2015 ולשמר את מעמדה של העיר כעיר איתנה. אני מודה לצוותים המקצועיים בעירייה על הכנת התקציב באופן מקצועי ולחברי מועצת העיר, על שיתוף הפעולה ועל הגישה המקצועית באישור התקציב".

במהלך הישיבה, הציג ראש העיר חלק מן הפרוייקטים שנעשו בשנת 2015 ואת חלק מהפרוייקטים המתוכננים לשנים 2016-2017 :

תחבורה- נושא התחבורה בעיר יקודם בשיתוף חברת "נתיבי ישראל". במהלך 2016 ייצא מכרז לבחירת קבלן מבצע להרחבת הקטע הדרומי של כביש 444 בין צומת יהודה הלוי לכביש מכבית. לבקשתי, הוקדם המכרז לאפריל-מאי 2016. מדובר בהרחבה לשני נתיבים ונתיב תחבורה ציבורית על השוליים. בנוסף, יוסר החסם שיאפשר העדפת התחבורה הציבורית בפניה שמאלה ממחלף אבן העזר לפארק אפק.
שדרוג התחבורה הציבורית בעיר: הפעלת קו אוטובוס פנימי חדש, המחבר את המוקדים המרכזיים בעיר במסלול מעגלי. בנוסף, שדרוג קו 472 מראש העין לת"א, הפועל ב-2 חלופות בהתאמה לשעות העומס. בחודש מאי 2016, תחל לפעול בעיר חברת "אפיקים" שזכתה במכרז של משרד התחבורה. החברה, תפעיל אוטובוסים חדישים ומתקדמים שיפעלו בראש העין. במסגרת פעילות קווי האוטובוס של אפיקים, יתוגברו הנסיעות ויוארכו שעות פעילות הקווים בכ-50% לעומת היקף השירות כיום וכן, יתוגברו הנסיעות בסופי שבוע. עוד עדכן ראש העיר כי סיכם עם שר התחבורה על הקמת שלוחה של משרד הרישוי בראש העין.

הגן הלאומי מגדל צדק ראש העין- שלב א’ של העבודות בגן נמצא לקראת סיום. המצודה משוקמת בימים אלה ועבודות השיקום יסתיימו בתוך מספר חודשים. במהלך 2016, מתוכננות עבודות פיתוח במדרונות הצפוניים של הגן הלאומי כולל בניית מגרש חנייה גדול שייתן מענה לבאים לבקר בגן.

הנגשה-בשנת 2015, העירייה נערכה להנגשת המרחב ציבורי במבני ציבור ברחבי העיר בהיקף של כ-1,700,000 ש"ח. במסגרת העבודות, הונגשו מוסדות חינוך וציבור, תחנות אוטובוס, מדרכות, פארקים, גינות ציבור ועוד. גם בעלי העסקים יחוייבו בהנגשה מלאה. במהלך 2016, מתוכננת הנגשה של מבני ציבור ומוסדות חינוך נוספים, וכן הנגשת גינות ציבוריות על פי תוכנית עבודה תלת שנתית.

השיטור העירוני- עם הפעלת השיטור העירוני בשנת 2015, בשיתוף משטרת ראש העין, חלה ירידה משמעותית בהתפרצויות וביתר תחומי הפשיעה בעיר.

שיפוצי קיץ- בשנת 2015 הושקעו במוסדות החינוך כ- 7 מיליון ₪ בשדרוג ושיפוץ מבני מוסדות החינוך, הצללה, כיתות לימוד ועוד. בנוסף, בוצעו השנה שדרוג הגנים הציבוריים בעיר בעלות של
כ- 1,700,000 ₪. השדרוג כולל שדרוג מתקני המשחק, עבודות הצללה, ריבוד ועוד.

פרוייקטים מיוחדים- בשנת 2016, יחלו עבודות לפיתוח רחוב שבזי ורחוב חג’בי בהיקף של עשרות מיליוני ₪. בנוסף, מתוכננות עבודות לביצוע פארק ז’בוטינסקי ובנייה ופיתוח של רחוב אצ"ל.
בשנת 2015 הסתיימה בנייתו של מועדון לאזרחים ותיקים בשכונת גבעת הסלעים המתוכנן להיפתח במהלך השנה. כן, החל לפעול מועדון רב תכליתי ברחוב מעודה המיועד לפעילות נוער וגימלאים גם יחד.

תגובות