תערוכה חדשה של בת שבע האס / הגילוי שבכיסוי

 
בת שבע, ציירת ילידת העיר כפר סבא, יוצרת ומתגוררת בעיר, חברה בקבוצת "אמן בעירו".

עבודותיה של בת שבע מצוירות על מצע קיים עם זיכרונות ילדות והיסטוריה, על רֶקע המצויר מראש ומאופיין בצבעוניות עשירה.
באחת הסדרות המוצגות בתערוכה, מוצגים ציורים אשר את בדיהם החדשים והנקיים נהגה האמנית להביא לגן הילדים הסמוך על מנת שילדים יציירו עליהם. גם נכדיה הפכו להיות שותפים לעשייה האמנותית. אותם בדים מצוירים ו"מלוכלכים" שימשו כמצע לציור חדש . ציורי הילדים היוו את מרכז עולמה האמנותי בתקופה בה יצרה את הסדרות הללו.

בת שבע מסבירה: "קטעי זיכרון מתקופת ילדות רחוקה ועולם ילדי עכשווי מסקרנים אותי ובאים לידי ביטוי על ידי שילובם של ציורי ילדים אותנטיים בעבודה שלי. לעיתים אני מנכסת לעצמי את אותם ציורי ילדים, הם משמשים עבורי מודל אמיץ ,פורץ גבולות ועשיר בדימויים".
במהלך השנים החלה לצייר דמויות ורקעים של ציורים, בהשפעת הסגנון הילדי. בסדרה החדשה חל שינוי. אמנם, שוב משתמשת האמנית בציורים עם היסטוריה, אך הפעם ציוריה שלה מצויים ברקע ועבודותיה בעלות הצבעוניות העשירה הן המכוסות בציורים חדשים. הציורים מלאים בדמויות, עלים, פרחים, חיות וכתמי צבע. בליל עליז של צבעים וציטוטים.

סקרנותה של בת שבע מצעידה אותה לניסיונות מעניינים נוספים, לאחרונה החלה להשתמש בזפת ולשלב חומר שחור ודביק זה בציוריה. אקט הכיסוי נשמר בסדרה חדשה של ציוריה, אך אין זה כיסוי בציור נוסף כבסדרות הקודמות, אלא במריחות מכחול רחבות של זפת. היא נאמנה לקונספט הכיסוי וצוברת עבודות שחורות דרמטיות ומעניינות. בת שבע "מגלה טפח ומכסה טפחיים". מבעד לשכבת הזפת השחורה מבצבצים ניצוצות של צבע עז, חלקי ציור מרתקים שמלאכת הציור המושקעת ניכרת בהם. הסוד נשמר בליבה של הציירת. רק היא יודעת מה הם החלקים שהיו מצוירים לפני הכיסוי בזפת. הצופה יכול רק לנחש, באמצעות חלקי הצבע המבצבצים.

האמנית מחפשת עניין, מנסה להפוך דף ולמצוא דרך חדשה במסע היצירה. האם פרק ציורי הילדים הסתיים? מתוך מריחות הזפת עדיין מבצבצים כתמי צבע ילדיים או ציורי ילדות כאומרים: "אנחנו כאן ויש סיכוי שנישאר פה גם בדרכך החדשה".
הסתרה וגילוי, או בסדר ההפוך, גילוי והסתרה. זהו שם המשחק בתערוכה זו והקונספט שהעסיק ומעסיק את בת שבע בהליך היצירה.
התערוכה "הגילוי שבכיסוי" מוצגת בגלריה ארטמבט רח’ רופין 15 כפר סבא, באוצרותה של אביה ממון, אוצרת הגלריה

תגובות