דורשים קיומו של הליך דמוקרטי למען חברינו עובדי ההוראה בארץ

 
בכל בוקר, כאשר אתם מפקידים את ילדיכם בגן ובבית הספר, מחכה לכולכם הגננת, המורה ובעלי תפקידים נוספים אשר שוקדים על מלאכתם, לומדים ומשתלמים שעות רבות על חשבון זמן האיכות עם המשפחה והחברים כדי לאפשר חינוך מיטבי ואיכותי בגן ובבית הספר.

אתם אולי לא יודעים, שתנאי העבודה של אותם המורים, השכר והקריטריונים לקידום בדרגות שלהם נפגעו באופן משמעותי עד כדי הורדה בדרגה לחלקם וניקוי אוטומטי ורטרואקטיבי של כל סכומי הכסף ששולמו לכל עובד הוראה על פי חישוב שכר אישי שנעשה לפני כשבע שנים – עם כניסת הרפורמה.

איזה איגוד מקצועי או ועד עובדים היה שותק בנסיבות אלו ומאפשר המשך פגיעה שכזאת בציבור ?

ביום שלישי השבוע, צפויה להתקבל הכרעה מוסרית וערכית בבית הסתדרות המורים בתל אביב, כאשר 201 חברי מועצת הבית, גימלאים ותיקים ברובם, ירימו את ידם ויצביעו בעד או נגד דחיית מועד הבחירות. מאחורי החלטה זאת נמצא ציבור שקוף ומושתק של 90,000 עובדי הוראה פעילים, שסופג שוב ושוב פגיעות בתנאי העבודה, בשכר ובקידום בדרגות, ובכל זאת מתייצב מידי יום לעבודתו, וממשיך לעמוד בדרישות התובעניות של המקצוע בנאמנות ובמסירות.

מנגד עומד המזכ"ל יוסי וסרמן, המכהן בתפקידו זה כ 15 שנים, ועוד 10 שנים כמי שניהל את מערך הכספים בהסתדרות המורים.

ציבור עובדי הוראה גדול מבקש לקיים הליך דמוקרטי במועדו, ולמעשה למנוע לאלתר את דחיית מועד הבחירות והארכת כהונתו של יוסי וסרמן בהסתדרות המורים. ראוי לכולנו כי בראש איגוד מקצועי שעניינו בחינוך, יבחרו מועמדים שיוכלו למלא את התפקיד בלא משוא פנים ובדרך הוגנת ומכבדת.

ההצבעה על דחיית מועד הבחירות מהווה ניסיון ליצור אמון ביוסי וסרמן ולתת לגיטימציה למצב העגום בו נמצאים עשרות אלפי עובדי הוראה.

אווירת פחד שוררת בקרב המורים, החוששים להביע את דעתם בפומבי, לאחר שמספר מורים קיבלו איום על המשך קבלת הגנה מהסתדרות המורים בעת הצורך. למרות זאת, עובדי הוראה יצאו במחאה שקטה והביעו את רצונם בשלטים, במיילים ובשיחות טלפון רבות שהגיעו אלינו.
"למרות זאת, ברור שחבריי ואני נהייה בבית הסתדרות המורים כדי למחות גם מחר – יום ההצבעה".


תגובות