בימ”ש השלום בפ”ת גזר על תושב העיר 4 שנות מאסר בפועל בגין החזקת מטען חבלה וסמים באולם ספורט של בי”ס

 
בית משפט השלום בפתח תקווה (כב’ השופט נוריאלי) גזר הבוקר ארבע שנות מאסר בפועל, 12 חודשים מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 3000 ש"ח על אייל יונגר, שהורשע בעבירות של החזקת נשק והחזקת סם מסוכן מסוג חשיש לצריכה עצמית בבית ספר בו עבד ועל גופו.

יונגר הורשע בכך שהחזיק מטען חבלה אלחוטי מאולתר, במחסן הסמוך למשרדו הנמצא מתחת ליציע של אולם ספורט, אשר שימש בין היתר את ילדי חטיבת בית ספר "ברנר" ובית ספר "שובו בנות" הסמוכים לו, וכן ילדים רבים המשתתפים בחוגי ספורט מטעם עריית פתח תקווה. המטען כלל מערכת הפעלה מרחוק על ידי מקלט ומשדר אלחוטי. באותו מועד ובסמוך למטען, החזיק יונגר שקית ובה סם מסוג קנבוס במשקל של 7.59 גרם נטו וכן החזיק במכנסיו, בעת מעצרו ביום 13.5.14, סם מסוג קנבוס במשקל של 0.39 נטו.

בית המשפט קבע היום בגזר דינו כי: "במקרה שלפניי, הערך החברתי אשר נפגע בעקבות מעשיו של הנאשם, הינו זכות הציבור להגנה על ביטחונו, שלמות גופו ושלוות נפשו. בחינת מידת הפגיעה בערך המוגן מובילה למסקנה כי מדובר בפגיעה ממשית רחבה ועמוקה. הנאשם העמיד בסכנת חיים של ממש ילדים, עוברי אורח ואף שוטרים. החזקת מטען חבלה הכולל חומר נפיץ בכמות שאינה מועטה, ובסמוך לו שלט רחוק תואם שיש בכוחו להפעיל את אותו מטען, מצביעה על רמת מסוכנות גבוהה. הטמנתו במקום בו נמצא, בסמוך למקום שהייתם ומשחקם של ילדים תמימים, אשר הם והוריהם נותנים אמונם בנאשם, מלמדת בנוסף על הפרת אמון בוטה מצדו של הנאשם כלפי אותם ילדים תמימים וכלפי הציבור." (פס’ 10-11).

התיק נוהל בידי עו"ד בן אסולין מפרקליטות מחוז מרכז.

תגובות