מפגשי אחים שכולים בבית שרה בכפר סבא

 
 החל מה ​ 2/11יום שני בשעה 20:30, תיפתח קבוצה לאחים שכולים מאזור השרון בבית שרה, ויצו כפר סבא ברחוב ויצמן 83. הקבוצה בראשותה של חגית חבה שץ, אחות שכולה תיתן מענה ומקום לרגשות האחרים, המיוחדים השייכים לאחים ואחיות שכולים

כאשר אנו אומרים שכול, הקונוטציה הראשונית העולה לנו הישראלים היא של משפחה שאיבדה את הבן או הבת בצבא. ההגדרה לשכול היא אובדן של בן משפחה קרוב ולא בהכרח בשירות הצבאי. אחים הם דבר מובן מאליו עבורנו, הם תמיד שם, קיימים גם אם לא תמיד אנחנו בקשר רצוף ויומיומי. מה קורה כאשר הם פתאום אינם? מה קורה כאשר כאחים אנו חווים אובדנם? מה קורה כשאח שלנו נהרג? נפטר? מת?

על כל אלה ועוד נעלה בקבוצה באפיק חברתי, אומרת חגית חבה שץ, אחות שכולה שאיבדה את אחיה מנשה חבה ז"ל. חבה שץ, אימא לשני בנים נשואה גרה בכפר סבא "מגיל שש , לפני כ-13 שנים נכנסתי למשפחת השכול…אחי רס"ל מנשה חבה נהרג במבצע חומת מגן בג’נין, לאחר 6 שנים נפטר אבי אמנון, הצער הרג אותו בן 48 הלך לישון ולא קם", אומרת חבה שץ, המעידה כמי שמכירה מקרוב הנושא "זה אובדן החסר מכל הכיוונים… אך לאחים שכולים אין במה .. מלבד לכתוב, להנציח, לדבר עם מישהו ולספר לו. ברצוני להקים קבוצת אחים שכולים אחים שאיבדו אחות אח… מכל סיבה…שנביט מעיניים של האובדן והם ידברו לבד. מניסיוני יותר קל להיות בסביבה של אח או אחות שהעיניים שלהם בוהות רחוק. קל לנו לאחים לזהות אותם. נקיים מפגשים חת לשבועיים, מפגשי גיבוש, הקשבה, היכרות, הרצאות וסדנאות. נגבש קבוצה לארגון ערבי תוכן, שיתופי פעולה של התנדבות לקהילה בעזרה ותמיכה בזמן הקושי, הבשורה, התמודדות".

אחים ואחיות שכולים מאזור השרון יכולים להצטרף לקבוצה.​פניות לסניף ויצו כפר סבא ​לאיריס או נליה בטל’ 09-7443095

תגובות