יו”ר המועצה לפיתוח מקיים, פנחס כהנא, הגיש התנגדות להעתקת עץ הפיקוס בשטח כפר סבא בגבול כפר מלל

 
פקיד היערות יגיע בימים הקרובים לבחון מקרוב את התנגדותו של יו"ר המועצה לפיתוח מקיים בכפר סבא, פנחס כהנא הטוען כי העץ ימות אם יועתק "אנחנו רואים בחומרה רבה נסיון זה לעקוף את רשויות התכנון אשר ועדת המשנה לערערים קבעה בין השאר שיש לשמר העץ ושתכנית הבינוי מבוטלת. זאת לאחר הליך תכנוני ארוך בו עירית כפר סבא אשרה תכנית הבינוי ללא יידוע פקיד היערות וללא יידוע אפילו את מנהל אגף איכות הסביבה בעיריה. העיריה היא זו שלא קבלה קביעות תכנוניות ברורות של מוסדות התכנון בכל הרמות והגיעה עד לוועדת המשנה לערערים של המועצה הארצית לתכנון ובניה בנסיון להגן על התכנית, אשר קבעה בצורה ברורה שיש לדחות התכנית. בכל תכנון חדש יש לסמן העצים המוגנים".

כהנא טוען עוד כי העץ המדובר הוא עץ לשימור אפילו לא להעתקה. פיקוס השדרות הוא בן כ- 70 שנה אשר מתנשא לגובה של כ-25 מטרים. 

בהתיחסות פקיד היערות לעץ זה נאמר " עץ אדיר ממדים בעל חשיבות נופית משמעותית ביותר. העץ הגבוה באזור כולו. קוטר העץ ונופו מהווים נכס נופי וערכי. העץ חייב להיות עץ לשימור. המדובר בפיקוס ענק ובעל ערכיות רבה המצוי בתחום המגרש ובסמוך למבנה קיים ולא בשולי המגרש". 

כהנא כותב בערעור "עיריית כפר סבא הכינה סקר עצים. העץ המדובר סומן בסקר העצים היחודיים שבשטח העיריה ונמצא כעת ראוי לשימור ותעוד. איננו מתיחסים כאן למשמעות תכנית בינוי על עצים נוספים בסביבה שהגדרו על ידי פקיד היערות כעצים לשימור. בהתייחסותנו זו אין אנו מתיחסים כרגע לנושאים נוספים כמו שילוב בישוב הכפרי כי וועדת הערער פסלה תכנית זו ואמרה ברורות שהתכנית בטלה ואיננה רואה מקום להציע שיפורים במסגרת החלטותיה". 

קק"ל מסרו בתגובה "פקיד היערות יגיע לאתר לבחון את העצים בימים הקרובים". 

דוברת עיריית כפר סבא, צאלה וקסמן גונן, לא הגיבה לנושא. 


תגובות