מזעזע: 5.5 שנות מאסר בפועל לאב חורג שביצע מעשים מגונים בבנותיה של בת זוגו

 
שופטי בית המשפט המחזי, כב’ השופט פינקלשטיין, סג"נ, אב"ד, כב’ השופטת ליאורה ברודי וכב’ השופט רמי אמיר, גזרו 5.5 שנות מאסר בפועל על אב חורג שהתעלל בבנותיה של בת זוגו , אשתו דאז, במשך תקופה ארוכה. 

הנאשם (יליד 1971), היה נשוי לאמן של הקטינות א’ (ילידת 1999) ו-מ’ (ילידת 1998); הוא היה אביהן החורג של א’ ו-מ’, וכן אביה הביולוגי של קטינה נוספת.
בתקופה הרלבנטית לכתב האישום גרו כולם יחדיו. באותה עת עבדה אמן של הקטינות במשמרות בשעות הערב, והנאשם היה נותר עם הקטינות בבית, ולעיתים מקלח אותן ומרדימן.

 עניינו של האישום הראשון הוא במעשים מגונים שעשה הנאשם בבתו החורגת א’, בהיותה כבת 9.
בין החודשים אוגוסט-דצמבר 2008 או בסמוך לכך, במספר מקרים, נכנס הנאשם לחדרה של א’ בשעות הלילה, בחושבו שהיא ישנה, וליטף אותה בבטנה, באיבר מינה ובישבנה, מעל לבגדים.

באותם מועדים, במספר רב של מקרים, קרא הנאשם ל-א’ לבוא לחדר השינה שלו ושל אמה, וביקש ממנה לעסות את גבו. לאחר שעשתה כן ונרדמה, נהג הנאשם להוריד את בגדיה של א’, ללטף את בטנה ואיבר מינה, ובחלק מהמקרים אף ביצע מעשים חמורים ומזעזעים יותר. 

 עניינו של האישום השני הוא במעשים מגונים שעשה הנאשם בבתו החורגת מ’, בהיותה כבת 10. גם בה ביצע מעשים מזעזעים בזמן שחשב שהיא ישנה. 

שירות המבחן מצא כי הנאשם כבן 44 כיום, וגרוש מאמן של הקטינות מאז 2009. לנאשם ולאמן של הקטינות ילדה משותפת, בת 10 כיום  הוא היה מעורב בחייה עד למעצרו; וקשים עליה הניתוק ממנו בעקבות המעצר, כמו גם חשיפת הפרשה.

לנאשם עבר פלילי ישן מהשנים 1998 ו-2001 בעבירות רכוש וסמים, בגינן ריצה חצי שנת מאסר. לאחר מכן השתתף הנאשם בהליך גמילה מסמים, ולמעט מעידה חד-פעמית בגינה הורשע בשנת 2012, שומר הנאשם על ניקיון מסמים ועל אורח חיים מתפקד.
עובר למעצרו התגורר הנאשם עם אימו, ועבד באופן סדיר כמחסנאי.

הנאשם מודה כיום בביצוע העבירות, ואף מביע צער וחרטה, אך לוקח אחריות באופן חלקי בלבד ומתקשה להכיר בנזק שגרם לקטינות. ההסברים שנתן למעשיו משקפים עיוותי חשיבה ביחס לקטינות, ומאפיינים עבירות של גילוי עריות. באישיותו ניכרים קווי התנהגות פסיבית-אגרסיבית וקשיים ביחסים בינאישיים.

מצד שני, שירות המבחן ראה לזקוף לזכותו של הנאשם, כגורם מפחית סיכון, את העובדה שהעבירות התרחשו לפני 7 שנים, למשך חודשים ספורים בלבד, ונפסקו מיוזמתו של הנאשם. עוד ראה שירות המבחן לחיוב את עצם לקיחת האחריות (גם אם חלקית בלבד), את השלמתו של הנאשם עם המאסר הצפוי, ואת רצונו להשתלב בטיפול ייעודי לעברייני מין במסגרת שב"ס.

בשל פרטיותן של הקטינות נפגעות העבירה, נימנע מפירוט יתר של הדברים העולים מתסקיר זה.
נציין במפורש רק זאת, כי התסקיר מתאר תמונה קשה ביותר של פגיעה מינית מתמשכת ומשמעותית בשתי הקטינות, ותוצאות הרסניות של פגיעה זו בכל המישורים – תפקודי, רגשי ונפשי כאחד.

ההתמודדות של כל אחת מהקטינות היא בדרכה שלה ולפי אישיותה: א’ בדרך של החצנה, קושי בוויסות ההתנהגות, התפרצויות זעם, ונזק עצמי. מ’ בדרך של הפנמה, קושי להיעזר, חוסר תפקוד ודכאון, ונזק עצמי.

שתי הקטינות עברו ניסיונות אובדניים ואשפוזים פסיכיאטריים, שתיהן נתונות כיום בסיכון גבוה לניצול ולפגיעות מיניות חוזרות, וספק עד כמה יוכלו לאזור כוחות לשיקום ולריפוי.

 הנאשם בדברו האחרון אמר, שהוא לוקח אחריות וכי "יכול להיות" שמעשיו גרמו נזק, אך הוא ראה להוסיף ש"גם האמא הייתה אלימה כלפי הבנות".

השופטים קבעו כי " מעשיו של הנאשם חמורים ונפשעים. הנאשם היה נשוי לאמן של הקטינות, והיה להן כאב לכל דבר ועניין. הוא היה המבוגר האחראי, אבי המשפחה. הן ילדות רכות, הנושאות אליו עיניהן ושמות בו מבטחן. אלא שהאב היה לזאב. זאב טרף.
כפי שפורט בכתב האישום – במשך מספר חודשים ובמספר פעמים, ביצע הנאשם מעשים מיניים מגונים בכל אחת מהבנות, א’ כבת 9 ו-מ’ כבת 10. הנאשם ניצל את היעדרה של האם מהבית בשעות הערב (עקב צאתה לעבודה), ואת העובדה שהוא נותר להשכיב את הבנות לישון. וכך, לעת לילה, היה נכנס לחדרה של מי מהבנות, ומלטף אותה באיבר המין, בבטן ובישבן. את א’ הוא גם קרא מספר פעמים רב לחדרו, הפשיט אותה, ליטף את איבר מינה ואף ליקק אותו. פעמים הוא גם לקח את ידה ושפשף עמה את איבר מינו. אל מ’ הוא ניגש פעם אחת כאשר התעוררה משנתה, הניא אותה מלקרוא לאמה, ליטף אותה, והכניס את ידו לתוך תחתוניה.

הבנות הקטינות א’ ו-מ’ היו לשבר כלי. הן סובלות באופן קשה בכל התחומים: תפקודי, רגשי ונפשי. שתיהן עברו ניסיונות אובדניים ואשפוזים פסיכיאטריים. שתיהן נתונות בסיכון גבוה לפגיעות חוזרות, סיכון אשר גם התממש בפועל. וספק אם כוחותיהן יעמדו להן לשיקום ולריפוי.
אמת, "הסוד הגדול" נשמר במשך 7 שנים עד שנחשף ברגע של משבר, ואולם ההידרדרות במצבן של הקטינות החלה עוד קודם לכן, ורק שיאיה היו עובר לחשיפה ובסמוך לאחריה.

השופטים גזרו מאסר בפועל של 5.5 שנים (כשתקופת המאסר תימנה מיום מעצרו 18.12.14), מאסר על תנאי של 12 חודשים. הנאשם ישלם לקטינות א’ ו-מ’ פיצויים בסך 90,000₪ לכל אחת, ובסה"כ 180,000 ₪

תגובות