לראשונה ולאחר עשרות שנות פעילות: פרס מפעל חיים לרב אברהם שלוש שליטא

 
לכבוד כניסת השנה החדשה תשע"ו העניק שאול דור יו"ר ההסתדרות כפר סבא הוד השרון פרס מפעל חיים ייחודי לרב הראשי של כפר סבא אברהם שלוש שליטא.

הטכס היה צנוע ומכובד ונערך באולם הכנסים של המועצה הדתית כפר סבא בהשתתפות כל הרבנים של העיר כפר סבא ועובדי המועצה לציון הרמת כוסית לראש השנה תשע"ו.

את הפרס קיבל הרב שלוש בהתרגשות רבה והודה לכל מי שנטל חלק בעשיית המצווה לשנה החדשה, בדבריו שיבח הרב שלוש על הידידות שנוצרה בינו לבין העובדים בעיר ובמיוחד ציין את הקשר ההדוק שקיים במשך שנים רבות בינו לבין יו"ר ההסתדרות שאול דור, הרב שלוש לא שכח בדבריו לשבח גם את קודמיו של דור בתפקידי יו"ר ההסתדרות את זאב בלפר ונפתלי שגיא ז"ל על פועלם למען העובדים בעיר.

הנימוקים לפרס היו על תרומתו יוצאת הדופן של הרב אברהם שלוש המשמש כרב הראשי כפר סבא מאז שנת 1962 ומעניק לרבים מהבאים לרבנות הראשית ולבתי הכנסת בעיר את מרב תשומת הלב התפילה והשרות בחן מסביר פנים ובאהבה אין סופית הרב שלוש מעניק סיוע רב לעובדים רבים שבאים להתייעץ איתו ואו לקבל את ברכתו.

בצעירותו התגורר הרב שלוש יחד עם בני משפחתו בעיר העתיקה בירושלים. המאורעות שהיו בארץ ישראל בשנות תרצ"ו – תרצ"ח 1936 עד 1939 אילצו את בני משפחתו לעבור אל מרכזה של ירושלים. את השכלתו התורנית, רכש הרב אברהם שלוש יחד עם בני משפחתו בישיבות ידועות כמו "תלמוד תורה" השייכת לעדת המוגרבי- ""פורת יוסף" הסמוכה לכותל המערבי ו"מרכז הרב קוק".

עם תום לימודיו, קיבל הרב אברהם שלוש על עצמו את משרת רב העיר מרא דאתרא של כפר-סבא, ופעל ללא לאות במתן שיעורי תורה, יעוץ ופיקוח על ענייני דת, הוראת הלכות, היתר ואיסור, חינוך דתי, ועוד …

הרב שלוש מרבה לצטט דברי חכמה מן המקורות – גמרא, תלמוד ומשנה הנשמעים כולם כדברי טעם ומחשבה לעתיד כל המאזין לדבריו. לדברי הרב קבלת פרס מפעל חיים על תרומתו לקהילה עוררה התרגשות גדולה בקרבו על עשייה רבת שנים ויש לקבל את הפרס לטובה וברכה ובעת הזאת יש צורך להוקיר את נותני ההערכה לכל אדם כי העולם הינו בדרכי הבורא, לדברי הרב שלוש יש להשתדל לקרב ככל האפשר בנעימה קדושה והדר רב את הקרובים והרחוקים באופן התנהגותם ולקרב בניהם מעשים אלו יובילו את בני האדם לשינוי משמעותי בחייהם ולשנת בריאות, שלום וביטחון עם ישראל.

שאול דור יו"ר ההסתדרות כפר סבא – הוד השרון אמר "נפלה בחלקי זכות עילאית להוקיר את הרב אברהם שלוש שליטא רבה הראשי של כפר סבא כאשר הענקתי לכבוד הרב את פרס מפעל חיים של ההסתדרות במרחב השרון אחזו בי חיל ורעדה, אין כבוד גדול יותר מאשר לעמוד מול גדול אנשי הדת במדינה הרב שלוש ללחוץ את ידו ולקבל מגרונו ברכה של תודה והוקרה ראיתי את התרגשותו ונפעמתי מגודל המעמד, אין בי ספק שתרומת כבוד הרב שלוש לתושבי העיר כפר סבא והסביבה במשך כ 60 שנות פעילות תורנית הינה ייחודית ומעלה התרוממות רוח על מרצו ורצונו להמשיך ממרומי גילו וניסיונו להעניק את המיטב והמרב לכל אחד ואחת מאיתנו, ייחודו של כבוד הרב בידיעת התורה ומצוותיה על בוריה הינה ציון דרך לכל אדם במדינה ומכאן אהבת כולנו לאישיותו מעוררת הכבוד כלפי הזולת הענקת הפרס לכבוד הרב מסמלת את הכניסה לשנה החדשה ואת נתיבות הליכותיו ודרכו של כבוד הרב אברהם שלוש לשלום ואהבה בין הבריות".

בתמונה: שאול דור מעניק לכבוד הרב אברהם שלוש פרס מפעל חיים


תגובות