“אקח להם את השופר מהיד אם צריך”

 
סגן ראש העירייה עילאי הרסגור הנדין יוצא נגד רעש תקיעות שופר המתפללים המגיעים לבית הכנסת בשעות הבוקר המוקדמות ומבטיח לטפל בחומרה במטרדי הרעש – כהגדרת השכנים הטוענים לפגיעה באיכות חייהם. 

השכנים שפנו ציינו כך בפנייתם לבכירי העירייה ""דרך ארץ קדמה לתורה"? – לא בכפר -סבא. בית הכנסת בויצמן 181 נקרא בית כנסת אלי כהן –כל בוקר בחודש הסליחות תוקעים בשופר בחמש בבוקר !! ומעירים את כל השכונה. התחילה שנת הלימודים ולא יתכן שמשפחות שלמות עם ילדים יהיו ערים משעה חמש בבוקר,כל בוקר 4 קפה וכדורים לכאב ראש.
כל שנה אותו סיפור – חודש שממררים לנו את החיים. אנא עזרתכם הדחופה. גם לחודש זה וגם לשנים הבאות. אנחנו לא צריכים לפנות כל שנה לכל העולם שמישהו יעזור לנו ואף אחד לא עושה עם זה כלום. וכמו שאנחנו מתחשבים בבית הכנסת, שיתחשבו בנו.
חודש הסליחות? מי שמעיר ילדים בחמש בבוקר כל יום ! זה לא נסלח. אלוהים לא התכוון להתעלל בשכנים – הדרך הזו לא ממש מובילה לגן עדן. לא ניתן להתנהג בצורה כל כך חסרת התחשבות חודש שלם כל שנה". 

"בכל  שנה אנחנו סובלים חודש שלם בחודש הסליחות מהמטרד של בתי הכנסת ויצמן 181 – נולד לפני כמה שנים עוד בית כנסת אחרי זה של ויצמן 181 כי אחד לא הספיק להפריע". ציינו השכנים. 

עילאי הרסגור הנדין סגן ראש העירייה נציג סיעת מרצ ציין בתשובתו לשכנים "אני רואה זאת בחומרה. אף על פי שהסתיימו הסליחות, יש כאן הפרה בוטה של הסיכום עם בית הכנסת. בשנה הבאה אקח להם את השופר מהיד אם צריך. מוטב שיבקשו סליחה קודם כל מהשכנים לפני שהם פונים לחסדי שמיים". 


תגובות