השיר של יצחק קינן הושמע בערב ההתרמה בכפר סבא

 
יצחק קינן, כתב את השיר ים השיבולים ואת עמק שלי בנוסף לשירים נוספים, בעיקר עם חיים אגמון שנפטר לפני שנתיים ,ושיר אחד עם נחום היימן. בימים אלו כותב רומן חדש, חבר בחוג היוצרים בכפר סבא. 

קינן סיפר לנו כי את השיר "ים השיבולים כתב בשנת 1971 "היינו אז תושבי בית שאן, כתבנו אותו ללהקה שלנו בבית שאן וחיים אגמון בא ואמר לי שהגבעטרון, רוצים את השירים. הסכמתי. היה לנו את המזל הגדול הזה שהגבעטרון שרו אותם.

"במוצאי שבת חשתי התרגשות כמו בפעם הראשונה, כאשר הגבעטרון שרו את השיר "ים השיבולים " בערב ההתרמה לקרן הסיוע לנזקקים , בהיכל התרבות. כששמעת אותם ב-1972, נתנו להם את השיר ב-1971 אני בכיתי ממש.
אנשים היו בהיי אדיר. בשנת 50 ,נבחר השיר "ים השיבולים לשיר השנה, השמיעו את השיר והגישו לי זר שיבולים גדול שיותר מ-25 שנה נמצא בצנצנת על השולחן בביתי" .

קינן הוסיף וציין כי " במלחמת יום כיפור, נולד לי בן ,התחתנתי בדיוק והגבעטרון היו צרכים להופיע ביחידה שלנו ברמת הגולן ,אבל היה לי
יום חופש ,אז ויתרתי על הגבעטרון ונסעתי לבן שלי .זאת הייתה הפעם היחידה שוויתרתי על ים השיבולים.

לסיום סיפר קינן כי שימש 10 שנים ראש עיריית בית-שאן בין 74 ל-84 .הייתי מנהל בית ספר בבית שאן לפני היותו ראש העירייה
ולאחר מכן יצאנו לשליחות בפריז, לשלוש שנים ושם כתבתי מחזה לסיום השנה בבית הספר הישראלי ושאלתי את כולם לאן אתם חוזרים, כולם אמרו כפר סבא, אמרתי לאשתי גם אנחנו נחזור לכפר סבא. ומ-88 אנו תושבי העיר הזו". 

תגובות