ח”כ בר-לב באירוע שבתרבות בכפר סבא: “נתניהו מטעה את הציבור בנוגע לפתרון ברצועת עזה”

 
ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) התייחס לפני זמן קצר באירוע שבתרבות בכפר סבא עם רינה מצליח למצב הביטחוני בגבול הדרומי, ואמר כי ראש הממשלה מטעה את הציבור כשהוא מציג רק שתי אפשרויות: או כיבוש הרצועה, או מצב כמו זה ששרר ב-15 השנים האחרונות. "יש קיבעון מחשבתי והטעיה של הציבור, כשמציגים לו רק יש אפשרויות: כיבוש מוחלט של הרצועה או מצב שבו סופגים וסופגים", אמר בר-לב. לדבריו, "בין שני מצבי הקיצון האלה יש עוד לא מעט אפשרויות להתמודד עם חמאס".

עוד אמר בר-לב כי ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים לעדכן את תפישת הביטחון של מדינת ישראל: "בעשר השנים האחרונות אין תפישת ביטחון לישראל. ראש הממשלה ושר הביטחון צריכים להודיע לציבור בישראל, לעולם וגם לאויבים שלנו מהי תפישת הביטחון שלנו. אם לא נעשה את זה – מה שקורה בגבולות שלנו עוד 15 שנה יהיה גרוע הרבה יותר". בר-לב הביא כדוגמה את המנהרות שנחפרו מרצועת עזה אל תוך שטח ישראל והתגלו ב"צוק איתן": "היום אנחנו יודעים שחודשים ושנים לפני כן ידעו על המנהרות ההתקפיות שפגעו בריבונות שלנו, ומדינת ישראל שתקה". בעניין זה הוא קבע: "אם ברצועה חופרים שוב מנהרות, צריך להיכנס לעזה מיד ולהשמיד אותן". באשר לביקורת אפשרית מצד הקהילה הבינלאומית על כך, הוסיף בר-לב: "אנחנו לא עובדים אצל העולם, אנחנו עובדים בשביל אזרחי מדינת ישראל".

בהמשך לכך, בהיבט המדיני אמר בר-לב כי "ש קואליציה אזורית, כמעט בינלאומית בנושא – ישראל, מצרים, ירדן, נסיכויות המפרץ, הרשות הפלסטינית – כולנו רוצים להחליש את חמאס. יש קואליציה בינלאומית של ארה"ב ואירופה נגד דאעש – שגם להם יש מטרה להחליש את חמאס. צריך להגיע לנוסחה שהזכירו שרי החוץ של אירופה כמה פעמים: הפתרון בדרום זה פירוז תמורת פיתוח רצועת עזה. זה האינטרס של כל המדינות האלה. צריך ללכת עם זה למועצת הביטחון של האו"ם. יש סיכוי לא מבוטל שיתחיל בעקבות זאת מהלך של הסדרה של שיקום, של פיתוח ושל פירוז. לעומת זאת, כיום ישראל מאפשרת לכסף קטארי לזרום לרצועת עזה, כסף שחלקו הולך למטרות טרור".

באשר למתרחש בגבול הצפוני, אמר בר-לב כי המצב הנוכחי, שבו ארגונים שונים נאבקים זה בזה בסוריה, הוא עדיף לישראל מאשר מצב העבר שבו היה לסוריה צבא אחד חזק.

במסגרת אירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא היום(שבת) התייחס עו"ד ציון אמיר ללקוח שלו, ח"כ אורן חזן ולטענות שהועלו נגדו: "אורן חזן כמו כמעט כל צעיר עשה שגיאות. התופעה שנגלתה לנו במתקפה עליו קשה מאוד בעיניי כמי שחרד בהגנה על זכויותיהם של אנשים. זו מתקפה מרושעת לאדם שהפשיטו אותו מכל ההגנות שלו. הוא פנה אלי רגע אחרי שהוא לקח החלטות איך להגיב ואני חושב שזו היתה טעות. צריך לזכור שיש מדינת חוק ואם משהו התברר זה חמור מאוד, אם יתברר שהוא סרסר נשים אין לו מקום בכנסת אבל כדאי לחכות ולגלות שלא כצעקתה.
ח"כ קרין אלהרר, יש עתיד, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "כשנכנסתי לתפקיד רציתי לדעת איזה חוות דעת הולכות להתפרסם ונאמר לי שאחת מהן תהיה בנושא הגז. כל פעם השתנה המועד. הרגשתי שזה נושא בוער והרה גורל, אנחנו מתווים מדיניות ל-20 השנים הקרובות. ביקשתי ממבקר המדינה להגיע לוועדה ולהגיד מה עיקרי הדברים בדו"ח והם אמרו שהדו"ח מעלה קשיים מהותיים לגבי הדרך של הקבלת ההחלטות. הוא הוציא את הטיוטה למבוקרים ובעוד שלושה שבועות יפורסם הדו"ח. מדובר בטריליון שקלים. למה לא היו פרוטוקולים לוועדה בראשות יוג’ין קנדל? יש רק סיכומי דיון".
ח"כ אלהרר דיברה גם על הדו"ח של המבקר נגד הוצאות בית ראש הממשלה: "ביקשנו לזמן את ראש הממשלה שיגיב על טענות דו"ח המבקר על הוצאות בית ראש הממשלה וזה אמור להתקיים במושב הנוכחי".

הדברים נאמרו במסגרת אירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא שהתקיים ביום שבת (04.07.15) באולם קריית ספיר בעיר בהנחייתה של רינה מצליח.

תגובות