תערוכה חדשה: בית חרושת לקרח | נחמה התרסי

 
 נחמה התרסי היא אמנית רב תחומית, פסלת העוסקת רבות בעבודות ריידי מייד, ציירת וצלמת. בשנים האחרונות עוסקת נחמה בתיעוד מבנים המיועדים להריסה בעיר, ואשר הם אבני היסוד של עירנו כפר סבא.

מצוידת במצלמתה, עוברת היא ללא חשש, בין הבניינים השונים ובארכיון שלה סיפורים מדהימים.
אחד המבנים החשובים בעיר, המיועד אף הוא להריסה הינו בית החרושת לקרח ולו מוקדשת תערוכה זו שתפתח בימים אלו בגלריה Artמבט שבכפר סבא.

מבנה זה הוקם באמצע שנות השלושים של המאה הקודמת במטרה לייצר קרח לארונות הקור שהיו בתקופה ההיא בבתים ושימשו כמקררים.
את הקרח סיפקו בצורה של בלוקים גדולים (בגודל בלוק של בנייה), שמוכר הקרח היה שובר לחצאי ורבעים. הוא הסתובב בעיר עם סוס ועגלה והכריז ברמקול: "קרח!!! קרח!!!" והוציא מהבתים עקרות בית וילדים שמיהרו לקנות את הסחורה. כשניפץ את הבלוקים בעזרת דוקרן – לחצאים או רבעים, זכו בשבבי הקרח שנפלו, הילדים המאושרים שרצו אחרי העגלה ונהנו מארטיק חינם.

בית החרושת לקרח בבעלות משפחת שטיין, היה פעיל זה עשרות שנים, נסגר באמצע שנות ה 70, כשהבתים היו כבר מצויידים בפריז’ידרים המודרניים.
העתיד מבטיח לנו במקומו בית מגורים מפואר.

נחמה התרסי מביאה לנו בתערוכה זו סדרת מרגשת של צילומים גדולים ומרשימים, המתעדים בעין רגישה של צלמת, מראות ממפעל ענקי וחשוב זה, שהמכונות, הצנרת וקירותיו ראו ימים יפים יותר.

עייפות החומר והתפוררותו הוא המוטו והחוט המקשר בין הצילומים.

התערוכה מספרת את סיפור כפר סבא של שנות ה 50. זוהי נוסטלגיה לשמה.
רבים מהמבנים המיועדים להריסה וגם כאלו שנהרסו כבר, מתועדים בין צילומיה של נחמה התרסי וסיפוריהם הנוסטלגיים מחכים לתערוכות נוספות של האמנית.

אוצרת: אביה ממון

הגלריה "Artמבט" – רח’ רופין 15, כפר סבא, בחסות "המבריא".
שעות פתיחה: א’ ב’ ד’ ה’ 12:00 – 20:00, ו’ ושבת 10:00 – 20:00


תגובות