לזכרו של מנשה חבה האהוב: הולחן שיר חדש לזכרו

פרוייקט קהילה זוכרת: משפחות שכולות נפגשו בבית יד לבנים עם יוצרים שהנציחו אמנות לזכרם של יקירם. בפרויקט- אמנים מתחומי אמנות שונים, פגשו משפחות שכולות מסניף יד לבנים בכפר סבא, בעקבות מפגש או סדרה של מפגשים יצרו האמנים יצירה אמנותית חדשה בסימן של אור, אופטימיות ותקווה.

מרגש: משפחות שכולות נפגשו בבית יד לבנים עם יוצרים שהנציחו אמנות לזכרם של יקירםיו”ר יד לבנים, פנינה בורנשטיין המסורה והמוערכת הסבירה כי רבים לקחו חלק בפרויקט הייחודי התנדבותי שבו נערך מפגש בין משפחות שכולות לאמנים מתחומים שונים.

אין מדובר כאן בפרויקט הנצחה אישי אלא בעבודות אמנותיות מיוחדות אשר האמנים לאחר שפגשו את המשפחה השכולה, שמעו על החייל שנפל וראו תמונות שלו, יצרו בהשראת המפגשים עם משפחתו עבודת אמנות כל אחד בתחומו, אשר מבטאת את תחושותיהם, ערכיהם, המסר שספגו וכל חיבור אחר אותו הם מרגישים למשפחה השכולה.

המשפחה השכולה נתרמה מעצם המפגש שבו העלו את זכרו של היקיר שאיננו והן מהידיעה שיקירם מונצח בעבודת אמנות או ביצירה כלשהי. שמו של הפרויקט הוא יצירות מאירות כאשר למילה מאירות- פנים שונות.

ראשית להאיר למשפחה שכולה חשכה שקימת מעצם העדרו של הנופל. שנית להאיר לציבור את הכוח המרפא שבאמנות, להאיר לקהילה את הדרך של הזיכרון, להאיר לאמנים שמתנדבים בפרויקט את ההתנדבות כזכות. יש כאן את הניגוד בין חושך לאור- הרצון להדגיש את האור, שמסמל חיים, טוב, כוח, יכולת, קיום.

כחלק מהתנדבותם האמנים יצרו מחומרים שלהם והיצירות הוצגו באודיטוריום בית ספיר.
היוצר רוני גרוס מספר:"דפקתי על הדלת בחשש, תוהה איזו משפחה אני הולך לפגוש. הדלת נפתחה בחיוך גדול, בוא תיכנס, תשתה קפה. נכנסתי לסלון הבית. על הקירות תמונתו של מנש, בפינה עומד ארון המזכרות, תעודות ההערכה והצל"ש של אלוף הפיקוד יחד עם שיר תודה מהאיש אותו חילץ פצוע מהתופת עד אשר נפגע ונהרג. מעל כולם תלוי בתוך ארון מיוחד המאג שבו ריתק את התוקפים עד שהפלוגה תסיג את הפצועים לאחור. האב שהקדיש מאז את חייו להנצחת זכרו, נפטר משברון לב. לאחים הקטנים יותר קשה לדבר על מנש. האחות והאם מדברים עליו באהבה. המשפחה חיה עם מנש תמיד, אבל זו משפחה שמקבלת את הדין שאי אפשר לשנות אבל צריך להמשיך לחיות, להתנדב ולחייך. מתנחמים שלא נהרג לשווא אלא כשהגן על המולדת ועל חבריו בגבורה.

"אחרי שהגשתי את השיר פגשתי במלחינה והזמרת רחלי וולשטיין. הצעתי לה להלחין את השיר, והיא מיד התנדבה, הלחינה ושרת את השיר. לצערי לא הספקנו להכניס את השיר המושר לטקס אולם הוא נמצא ביוטיוב". 

לשמיעת השיר לחצו כאן 


תגובות