כ-300 עובדי עירייה בטייבה פתחו הבוקר בשביתה מלאה

הרקע לסכסוך: בין הוועדה הממונה על ניהול העירייה מול העובדים *** במקביל, ובניסיון אחרון למנוע את החרפת הצעדים, מתנהל בשעה זו משא ומתן בין נציגי הסתדרות המעו”ף לבין יו”ר הוועדה הממונה
כשבועיים לאחר שהחלו בצעדים ארגוניים, כ-300 עובדי עיריית טייבה פתחו הבוקר (ג’) בשביתה כללית. במסגרת השביתה, כל מחלקות העירייה ומוסדותיה יישארו סגורים.

במקביל לשביתה, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, ראש חטיבת רשויות מקומיות עו"ד גיל בר-טל ויו"ר ההסתדרות במרחב משולש דרומי, ג’מיל אבו ראס נועדים בשעה זו עם יו"ר הוועדה הממונה על ניהול עיריית טייבה, אריק ברמי. מטרת הפגישה שנערכת בבית ההסתדרות היא השגת הסדר בנושאי זכויות עובדים.

נזכיר כי הרקע לסכסוך נעוץ בהתנהלות הוועדה הממונה על ניהול העירייה נגד העובדים ונציגותם. העילה להחרפת הצעדים היא הפרת ההסכם שנחתם בין ועד העובדים ועיריית טייבה בתאריך 12.5.2015 וקיבל תוקף של פסק דין מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

מאז פרוץ המשבר, יו"ר הוועדה הממונה – אריק ברמי, הגיש תובענות לבית הדין למשמעת לעובדי רשויות מקומיות נגד שלוש עובדות בעירייה. משלא צלח בידיו לקבל החלטה נגד העובדות, הדיון נדחה לחודש ספטמבר על מנת לדון בהוכחות. על אף שנחתם בין הצדדים הסכם להקפאת הליכים, יו"ר הוועדה הממונה המשיך לפעול באופן חד צדדי, ביטל את ישיבת המשא ומתן שנקבעה עם העובדים ליום חמישי הקרוב ואף נקט בצעדים לפיטורי עובדת.

ג’מיל אבו ראס, יו"ר ההסתדרות במרחב משולש דרומי, אמר: "כולי תקווה שיו"ר הוועדה הממונה על ניהול העירייה, יפסיק את הצעדים החד-צדדים שננקטו נגד העובדים, יכבד את ההסכם אשר קיבל תוקף של פסק דין ויהיה שותף אמיתי לפתרון המשבר תוך הבטחת זכויות העובדים".

יושבת ראש ועד העובדים, נסרין חאג’ יחיא, מסרה כי: "מערכת יחסי העבודה בעיריית טייבה התדרדרה לשפל חסר תקדים. נוצרה תחושה שאנחנו נמצאים במערב הפרוע/ מהרגע שפתחנו בצעדים הארגוניים, אני, באופן אישי, זומנתי ליו"ר הוועדה הממונה כדי לדון על המשך תפקידי בעירייה. הניסיון להשתיק את המאבק על זכויות עובדים ולצבוע אותו בגוונים של עניין אישי מהווה טקטיקה נוספת שכל מטרתה היא להלך אימים על העובדים. לא נוכל להשלים עם מציאות קשה זו ולא נאפשר למעסיק להמשיך לרמוס את זכויותינו".





תגובות