משרד הפנים מבהיר : כבר בחודש מרץ הודענו לעיריית כפר סבא כי דחינו הבקשה למימון התביעה נגד אוסטרובסקי

שאלה של שקיפות: לפני שבוע פניתי למשרד הפנים בשאלה ‘מתי בדיוק החליט או מהו תאריך ההחלטה של משרד הפנים לגבי בקשת ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו לממן את תביעת לשון הרע שלו נגד אוסטרובסקי על חשבון הציבור’. 

היום, שבוע ימים אחרי,  התקבלה התשובה ממשרד הפנים האומרת כך: “במכתב שנשלח למועצה מיום 18.3.15, הוועדה קבעה כי לא מתקיימים התנאים הקבועים בסעיף 12 ג’ לנוהל ואין מקום לאשר הגשתה של תביעת דיבה בשם ראש העיר במימונה של המועצה. בנסיבות אלה, הוועדה מחליטה לדחות את הבקשה”. 

אדגיש, כי פניתי בסוף חודש מרץ למשרד הפנים בשאלה בנושא ואז ענו הם את התשובה התמוהה הבאה, למרות שכבר שיגרו תשובה לעירייה  :
לחץ כאן לכתבה 

מסתבר אם כך, שמשרד הפנים ידע כבר אז, כששלחו את התגובה מהי ההחלטה ובכל זאת העדיפו להשיב כפי שהחליטו. 

ברם, היכן השקיפות מצד עיריית כפר סבא? מדוע חברי מועצת העיר שהצביעו בעד לא כובדו בהודעה על ההחלטה של משרד הפנים בנושא? 

מדוע היו צריכים חברי מועצת העיר והציבור כולו ללמוד על כך מפניה של מרק בריל הפעיל החברתי שפנה למשרד הפנים בנושא? האבסורד הגדול הוא שתגובתם למרק בריל הייתה בעצם ציטוט של עוזר מנכלית העירייה לנושא.

פניתי בתלונה חריפה לממונה על המחוז, הגברת רות יוסף, שכן, אני עצמי פניתי בנושא כבר בינואר – מיד לאחר שהנושא אושר ע”י חברי מועצת העיר. עד היום לא טרחה הגברת יוסף להשיב לפנייתי למעט “מכתבך התקבל”..

מה עוד, שטרחתי לעקוב אחר הפרשה ופניתי למשרד כאשר כבר התקבלה החלטה ובכל זאת, העדיפו להשיב כפי שהשיבו.
מחד,  עצוב, מטריד ומקומם שכך מתייחסים לחברי מועצת עיר שעל פניו מאפשרים זאת. לא נראה שזה הטריד מישהו שכן אף אחד מהם לא פצה פיו בנושא. הם כנראה התרגלו ללמוד על מה שקורה באמצעות העיתונות שיודעת לפניהם. מוזר שאף לא אחד מהם התקומם נגד העובדה שלא טרחו ליידע אותם בהחלטה. 

מקומם גם שכך מתייחסים במשרד הפנים לפניות האמורות להיענות בשקיפות מירבית. תלונה בנושא תופנה ע"י פורטל השרון פוסט לשר הפנים החדש. 

תגובות