פרוטקשן בכפר סבא: סחיטה ואיומים על קשיש בעל חנות בעיר

על פי כתב האישום שהוגש ע”י עו”ד פאדי אסעד, הנאשם, מתווך במקצועו, תיווך בעניין שכירות דירה שבבעלותו של המתלונן בן ה-85 בכפ”ס. בשלב מסוים בתחילת שנת 2015 לא כובדו השיקים של השוכרים והמתלונן הודיע על כך לנאשם. בהמשך, שילמו השוכרים את כספם למתלונן, ללא קשר לנאשם, אך זה התעקש כי התשלום בוצע לאחר שהוא ביצע שירותי גביה עבור המתלונן.
בשל כך, איים הנאשם על המתלונן שאם לא ישלם לו 1000 ₪ ישלח אליו "גורילה" שיטפל בו.

לנוכח סירובו של המתלונן לשלם, החל הנאשם במסכת איומים כלפיו שנמשכה מעל שבוע ימים ובמהלכה שלח אדם לביתו של המתלונן בכפ"ס שידרוש ממנו 3000 ש"ח וכן התקשר אליו ואף הגיע בעצמו לביתו ולחנותו בעיר.

באחד המקרים סירב המתלונן לשלם לנאשם באומרו שהוא לא משלם פרוטקשן והנאשם השיב לו בתגובה "אני ידאג שהאנשים שלי ירצחו אותך".

במקרה אחר, הגיע הנאשם לחנות ואמר למתלונן בצורה מאיימת כי המשטרה מחפשת אותו, כאשר בעוד המתלונן בתגובה רעד והתחנן בפניו כי יפסיק לאיים עליו, השיב לו הנאשם "המשטרה משתוללת עלי אם אני ייתפס הלך עליך, אני ייקח לך את הבתים".

בשל חילופי דברים אלו, מסר המתלונן לידי הנאשם שיק על סך 500 ₪ ואז הנאשם התרחק ממנו ויצא מהחנות. נוסף לכך, במהלך תקופה זו נזרקו בשני מקרים שונים לבנות לעבר חנותו של המתלונן, אשר ניפצו את החלון וזכוכית הדלת.

כמו כן, במהלך תקופה זו איים הנאשם במקביל גם על השוכרת לה תיווך את דירת המתלונן, כשהוא דורש ממנה 3000 ₪ אחרת יפגע בה. באחד המקרים שהגיע לדירתה לדרוש את הכסף פגש הנאשם את אביה ובמהלך חילופי הדברים ביניהם אמר לו הנאשם "אתה תראה מי יראה, אני מאיים על אנשים יש לי אנשים", ו- "אתה עוד תראה מה יקרה לכם" ועזב את המקום.

במקרה אחר, הגיע הנאשם לביתה של המתלוננת כשהוא מחזיק דבר מה הנחזה להיות סכין, דפק בדלת בחוזקה וצעק לה שתפתח את הדלת כי אם לא הוא ידקור אותה. כתוצאה מהרעש התעוררה בבהלה התינוקת של המתלוננת, והאחרונה התקשרה למשטרה בעוד הנאשם ברח מהמקום.

התיק צפוי להתנהל בבית משפט השלום בכפ"ס.

תגובות