3 אפיקי השקעות לא שיגרתיים
 

צילום: שי גרינברג

נושא ההשקעות מעסיק את כל מי שהזדמן לידיו סכום כסף כלשהו והוא היה רוצה להגדיל אותו. התנפצותן של בועות השקעה-אשליה אחדות בזו אחר זו בשנים האחרונות וחשיפה שלילית שקיבלו מכללות ובתי ספר לשוק ההון, אף הן תרמו לירידת קרנן של ההשקעות בשוק ההון הישראלי ובחו"ל בעיני הציבור. אבל, הכסף נמצא בידיכם, עבדתם קשה עבורו, כעת, תורו "לעבוד" בשבילכם, ואם לא שוק ההון הקונבנציונאלי, אז היכן ניתן ומשתלם להשקיע? חיפשנו ומצאנו לכם שלושה אפיקי השקעה לא שגרתיים, שאמנם במבט ראשון עשויים לגרום לכם להרים גבה בתמיהה, אבל במחשבה שניה, עשויים למצוא חן בעיניכם מאד.

רכישת קרקע חקלאית – השקעה הדורשת אורך רוח

בניגוד לסוגי ההשקעה המניבים האחרים בנדל"ן, אשר התשואה מהם הינה הדרגתית ונפרסת לאורך זמן (אבל גם דורשת מעורבותו של הבעלים על תקן "משכיר"), רכישת קרקע חקלאית להשקעה הינה השקעה לטווח ארוך. סוג השקעה זה מבוסס על תנופת הבניה של השנים האחרונות והמחסור בקרקעות מופשרות לבניה מידית. הביקוש הגובר והולך לדירות של זוגות צעירים ומשפחות קיימות שמתרחבות גורם לצורך הפשרת קרקעות חקלאיות נוספות, גם אם עד כה, ייעודן לא כלל בניה אלא ייעוד אחר, חקלאי, למשל. רכישת קרקע כזו, במחיר נמוך בהרבה מזה של קרקע המיועדת לבניה, עשוי לשלשל לכיסו של המחזיק בה סכום הגדול פי עשרות מונים ממחיר הרכישה, כאשר תופשר הקרקע לצרכי בניה או מסחר.

השקעה בפריטי אספנים – משקיעים באיכות ומרוויחים תשואה נאה

בולים נדירים, בקבוקי יין משובח וממותג, גיטרות חתומות על ידי אומנים מפורסמים, מטבעות, ספרים ישנים, שעוני וינטג’ וכמובן, חפצי אומנות מיוחדים. תתפלאו, אבל לא רק שמחירם של כל החפצים האלה עולה התמדה, אלא קיימים אף מחירונים מסודרים, מדדים וקרנות השקעה מסודרות (כקרן הגידור Guitar Fund לגיטרות, מדד GB Rarities Index של חברת סטנלי גיבונס לבולים, קרן ההשקעות Precious Time המתמחה בשעונים של חברת הייעוץ וההשקעות Elite Advisers וכד’).

השקעות בהמצאות טכנולוגיות וסטארט-אפים

לא בכדי ישראל נחשבת למעצמה טכנולוגית והסטארט-אפים שלה נחשבים למבטיחים בעולם. עם התגברותם של איומי הסייבר, עולה גם הצורך במציאת פתרונות חדשניים להתמודד איתו, וגם כאן, ממצבים את עצמם ישראלים במקום גבוה. החל מצ’ק פוינט ב-1993 ועד היום, בכל שנה התבשרנו על מספר סטארט-אפים ישראליים בולטים שהצדיקו את האמון שנתנו בהם והפכו את בעליהם ואת המשקיעים לעשירים. כאן, יש לזכור כלל אחד חשוב: כמו בעת רכישת קרקעות חקלאיות, גם כאן, לעיתוי מקום חשוב בתשואה מההשקעה. ככל שהשלב בו נכנסתם להשקעה בחברה הינו מוקדם יותר, בעת סבב הגיוס, שוויה של החברה, הוואליואציה (Valuation) שלה, יהיה נמוך יותר, מה שיעמיד לרשותכם אחוזים רבים יותר, ביחס לאותו מספר האחוזים שתוכלו להשיג בשלב מאוחר יותר, כאשר החברה תתפרסם.

תגובות