ביום חמישי,29.12, זה קורה: איילון מתחבר עם כביש531 לכיוון מזרח, עד כביש 4

בשורה ענקית לאזור השרון בכלל ולתושבי רעננה בפרט: מחר (29.12.16) יפתח לתנועה קטע נוסף בכביש 531 , המחבר את נתיבי איילון לרעננה עד לכביש 4. מקטע זה יקל הקלה משמעותית נוספת על עומסי התחבורה באזור וישנה באופן ניכר את הנגישות לעיר ואת מפת התחבורה באזור השרון. הפרוייקט מנוהל על ידי חברת נתיבי ישראל, הזרוע הביצועית של משרד התחבורה.

המקטע החדש יאפשר לבאים מכיוון מערב להגיע בתוך דקות לרעננה ולכביש 4 במזרח. נוסעים אלה לא יצטרכו להיכנס לעיר רעננה, כפי שעשו בעבר, ובכך יקצרו משמעותית את משך נסיעתם ויקלו על זרימת התנועה בתוך העיר. עם השלמת בניית הגשר מעל כביש 4 ופתיחתו לתנועה בחודש מרץ 2017 תתאפשר הנסיעה ישירות מנתיבי איילון במערב ועד כביש 6 במזרח בשני הכיוונים.

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה: “זהו נס חנוכה, שאנו מצפים לו כבר יותר משלושים שנה ובשורה ענקית לאזור השרון ולתושבי רעננה בפרט. רעננה הופכת לעיר נגישה ורחוב אחוזה חוזר לרעננים.
אני מודה למשרד התחבורה ולשר כץ העומד בראשו על דחיפה בלתי מתפשרת של הפרויקט ועמידה קפדנית בלוחות הזמנים לרווחת מאות אלפי הנהגים התקועים היום בפקקים בכל האזור מידי יום ביומו.
פתיחת הקטע החדש מהווה נדבך נוסף בשינוי התחבורתי הגדול המתרחש בימים אלו ברעננה, במטרה לשפר את הנגישות לעיר וממנה ולמען איכות החיים של התושבים והעובדים בה”.

מנכ”ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ
: “המשכו של כביש איילון צפון דרך כביש 531 החדש למזרח וחיבורו
לכביש 4 מצטרף למכלול מקטעים שנפתחו, וכאלה שסלילתם מבוצעת היום ותושלמנה עד סוף שנת 2018. אנו גאים לפתוח חלק נוסף מפרויקט הענק של כביש 531 החדש, פרויקט הכבישים והמסילות הגדול ביותר הנבנה כיום בגוש דן.”

הכביש הינו חלק ממהפכה תחבורתית כוללת בפניה ניצבת העיר רעננה אשר שוקדת על פתרונות תחבורתיים כוללים לעיר. התוכנית כוללת גם כביש עוקף צפוני, אשר יחד עם כביש 531 החדש תיצור מערכת כבישים טבעתית סביב העיר. שינויים אלו, יחד עם שתי תחנות רכבת שיפעלו בעיר, רשת שבילי אופניים באורך 36 ק”מ וכן קידום תשתיות העדפה לתחבורה ציבורית, יצמצמו משמעותית את עומסי התנועה בעיר ויאפשרו נגישות רבה לתושבי העיר ולעובדים בה.



להלן הסדרי התנועה חדשים בכביש 20 (איילון) צפון: כביש 20 ( איילון) לצפון ייפתח לתנועה בשלב זה עד לחיבור עם כביש 531 החדש. לנוסעים צפונה על כביש 20 תתאפשר הפניה לכביש 531 החדש לכיוון מזרח עד החיבור עם כביש מס’ 4. בכביש531 תתאפשר היציאה במחלף רעננה – הרצליה וכן במחלף ח"ן – רעננה.

פרויקט כביש מס’ 531 הוא פרויקט תשתיות הכבישים והמסילות הגדול ביותר הנבנה כיום בגוש דן, אשר יחבר בין כבישי האורך: כביש מס 2 (כביש החוף), כביש מס’ 4 (הכביש הישן) וכביש מס’ 6 וישרת את תושבי כל אזור השרון. כמו כן, במרכז הכביש יונח בעתיד קו רכבת חדש, לצדו יוקמו תחנות היסעים.

ראש העיר משה פדלון בירך על פתיחת הכביש ואמר "עם תנופת הבנייה המואצת שלנו להוספת יחידות דיור ברחבי העיר, אנו פועלים גם לספק פתרונות תחבורתיים על מנת לאפשר תנועה זורמת בעיר לטובת ציבור הנוסעים. פתיחת כביש 20 צפון משתלבת בצעדים שאנו נוקטים בנושא בכך שהיא תתרום להסטת התנועה אל מחוץ לעיר כך שהרבה פחות כלי רכב ייכנסו לעיר".

מ״מ וסגנית ראש העירייה מחזיקת תיק התחבורה, מאיה כץ, הוסיפה ״מדובר בבשורה דרמטית לתושבים, המהווה נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות ושדרוג מערך התחבורה בעיר. פתיחת הכביש תאפשר כניסה נוספת לחלק הצפוני של העיר והקלה משמעותית בתנועה, כך שחלק ניכר מתושבי הערים הסמוכות לא יצטרכו לעבור דרכנו וכבישי הרצליה יוחזרו להרצליינים״.

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ציין כי "עיריית הרצליה רואה בהקלה בעומסי התנועה בעיר נושא בעל חשיבות גבוהה, לכן אנחנו פועלים הן באופן עצמאי והן בשילוב ידיים עם משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל על מנת לספק לציבור הנוסעים בעיר פתרונות טובים ויעילים התורמים לשיפור הנסיעה ברחבי העיר".  


תגובות