3 תבשילים עם בירה שיחממו לכם את החורף

ישראל היא אמנם לא מדינה עם מטבח שמבוסס על שימוש באלכוהול, אבל מסתבר שיש הרבה מתכונים שיודעים לנצל את הערך התזונתי של הבירה. הנה כמה הצעות לארוחה מחממת בלילות חורף קרים

בישול עם בירה לא דורש מיומנות מיוחדת אלא רק בחירה של חומרי גלם נכונים. תמיד עדיף לבשל עם בירה איכותית כמו סטלה ארטואה ולבחור בקפידה גם את שאר המרכיבים. למרות שישראל היא לא בדיוק מדינת אלכוהול קלאסית, יש לא מעט מתכונים עם בירה שיכולים להפתיע אתכם. הנה למשל כמה הצעות שמתאימות גם לחורף:

1. ברווז בבירה

הבירה משאירה בברווז טעמים מתקתקים והיא יכולה לשמש כתחליף לבישול ביין. המרכיבים למתכון הם ברווז שלם גדול ככל הניתן, בירה כהה, ציר עוף, בצל, טימין, רוזמרין, מרווה, מלח ופלפל. יש לקשור את הברווז לצלייה ולהמליח אותו לפני הנחה על מחבת בלהבה בינונית. אחרי שמשחימים את הברווז מכל צדדיו ייוצרו עודפי שומן, שאותם יוצקים לכלי קטן.

בשלב הבא מוסיפים למחבת את עלי התבלין ומטגנים עד שהבצל מזהיב. מניחים את הברווז עם החזה כלפי מעלה ויוצקים את הבירה. מכסים בנייר כסף, צולים במשך שעה ומדי פעם יוצקים מחדש את נוזלי הבישול. אחרי שהבירה תתאדה לחלוטין תוכלו להוסיף בהדרגה את הציר ולהמשיך עד שהברווז ישחים לגמרי.

2. קרבונד

מעדיפים את הבירה שלכם עם בקר? תבשיל קרבונד שמגיע מבלגיה מיועד בדיוק עבורכם. הכינו מראש בשר בקר לצלי, קמח, בירת לאגר, חרדל, בצל לבן סוכר חום, מלח גס, פלפל ומלח, טימין ושמן סויה.

קמחו את קוביות הבקר וטגנו אותן עד הזהבה קלה לפני שאתם מניחים בצד על נייר סופג. הוסיפו את הבצל הקצוץ לאותה מחבת, המתינו עד שהוא יהפוך לשקוף והוסיפו את החדרל, הסוכר, המלח, הפלפל והטימין. ערבבו עד קבלת תערובת אחידה והוסיפו את הבירה כדי להביא לרתיחה. הוסיפו את הבקר ובשלו במשך 40 דקות לפני ההגשה.

3. קציצות דג

אפילו דגים אפשר להכין עם בירה. כאן לא מדובר בדיוק על תבשיל, אבל זו בהחלט מנה מרעננת לחורף גשום. המתכון דורש דג בס או דניס, פלפלים בצבעים שונים, כוסברה ופטרוזיליה, 5 שיני שום, בירת לאגר, מלח ופלפל, אגוז מוסקט, צ’ילי גרוס וביצים.
נסו לקצוץ את הדג לחתיכות קטנות והשרו אותו בבירה למשך שעה. חתכו גם את הפלפל ואת הירקות והוסיפו שום ותבלינים. סננו את הדג מתוך הבירה והוסיפו לתערובת. הכניסו ביצה ותבלינים ושימו את כל התערובת במקרר למשך חצי שעה. במקביל, חממו מחבת עם שמן זית.

הוציאו את הדגים, הכינו מהם קציצות וטגנו במחבת. את המנה מומלץ להגיש עם רוטב יוגורט ושמיר או עם ממרח פסטו שכמובן הכנתם לגמרי לבד.


תגובות