3 מסלולי טיול מומלצים באזור השרון

אזור השרון פורח בתקופה זו של השנה ואפשר להגיע אליו עם כל בני המשפחה לטיול רגלי קליל, נחמד ונעים. הנה 3 מסלולים שכדאי להכיר וטיפים לניצול נכון של הזמן
 
השרון הוא בין האזורים המבוקשים ביותר בארץ עבור חובבי טבע ומטיילים. מלבד הנגישות הנוחה מערי המרכז, האזור נוטה לפרוח בתקופה הזו של השנה והוא נחשב אידיאלי גם באביב, בסתיו ובקיץ. בנוסף, מסלולי הטיול המומלצים של אזור השרון מתאימים לכל המשפחה. אפשר להגיע אליהם עם ילדים קטנים ובחלק מהמקומות יש גישה לעגלות.

קבלו לדוגמא 3 מסלולי טיול מומלצים באזור השרון:

1. נחל אלכסנדר

כל משפחה שגרה באזור המרכז והשרון חייבת לבקר לפחות פעם אחת בנחל אלכסנדר. מומלץ בעיקר להגיע לגשר הצבים וכדאי לברר מראש על השכרת רכב בארץ כדי שהרכב הפרטי לא יתלכלך ויתמלא בוץ. המסלול נמצא בעמק חפר ובין נתניה וחדרה, הוא כולל נגישות לנכים והכניסה אליו בחינם.

גשר הצבים הוא המקום שבו ניתן לפגוש את הצב הרך בכור מחצבתו. עם זאת, מי הנחל מזוהמים ואין להיכנס אליהם, אסור להאכיל את חיות הבר ויש לזכור שהצבים פעילים בעיקר באביב, בקיץ ובסתיו, או בימי חורף חמים יחסית.

2. גבעת דרור

מי שמעדיף נוף שונה קצת מוזמן להגיע לגבעת דרור שנמצאת ליד מחלף דרור בשרון. זו גבעת חמרה וכורכר שמתאפיינת בצמחייה ייחודית לכל אורך השנה. שבילי הטיול בגבעת דרור לא מסומנים אבל שעות הביקור הן ללא הגבלה, הכניסה בחינם ואפשר לקנח את המסלול עם אנדרטאות ואתרי מורשת בשרון, פארק יקום ושער פולג וטיילת חופי נתניה.

הפריחה בין פברואר למרץ היא של קחוון החוף, שום ארדל וכלניות אדומות. בין מרץ לאפריל תוכלו להגיע לגבעת דרור כדי לראות את פריחת בן חצב יקינטוני, מצילות החוף ופשתנית יפו. באתר עצמו קיים שביל הליכה ולמרגלות עץ האלון המרכזי יש גם שולחן פיקניק שבו ניתן להתרענן ולנוח.

3. מקורות הירקון ובריכת הנופרים

עוד מסלול טיול מומלץ באזור השרון כולל את מעיינות הירקון ואתר פריחת הנופר הצהוב בנחל הכי מפורסם בארץ. המסלול ממוקם בין פתח תקווה לראש העין ושביל הטיול המרכזי שעובר בו הוא חלק משביל ישראל. שמורת הטבע היא גן לאומי ולכן הכניסה אליה בתשלום, מלבד בריכת הנופרים שאליה ניתן להגיע בחינם.

אורך המסלול הוא 3 ק"מ בין הגן הלאומי ובריכת הנופרים. מי שרוצה להגיע עד לבית הבטון צריך להוסיף 1.5 ק"מ לכל כיוון, אך המסלול מישורי וניתן לעשות אותו עם ילדים. משך המסלול הוא בממוצע 2-4 שעות וקיים איסור על השחייה במקום. אתרי העניין המרכזיים לאורך המסלול הם גשר הרכבת, טחנת הקמח אל מיר, מבנה המשאבה וחצר קסאר שצמודה לשער הכניסה.


תגובות