מייקרוסופט בחרה בהרצליה: תקים קמפוס חדש באזור התעשייה

עיריית הרצליה קיבלה בברכה את הידיעה על כוונתה של חברת מייקרוסופט להקים קמפוס חדש למחקר ופיתוח במערב העיר.
החלטה זו הינה חיזוק משמעותי נוסף למיצוב הגבוה של הרצליה בתחום ההייטק: הקמפוס ישתרע על שטח של כ- 10 דונם, בהם כ-45 אלף מ”ר בנוי.

הקמפוס החדש, שיקום באזור התעשייה הדרומי של הרצליה, הוא חלק מתכניות ההתרחבות הצמיחה והעיסוק במגוון תחומי מחקר ופיתוח של מייקרוסופט בישראל.

היקף ההשקעה בפרויקט עומד על כמיליארד ₪.

בתחילת הדרך עמדו בפני החברה 14 הצעות למתחמים בערים שונות ברחבי הארץ, עד שבישורת האחרונה הצטמצמה הרשימה לשתי ערים: הרצליה ותל אביב. ההחלטה של מיקרוסופט התקבלה לאחר משא ומתן מורכב מול גורמי העירייה, שהתנהל במשך שמונה חודשים, במהלכם הציגו ראש העיר הרצליה וההנהלה את עמדתם בכל הקריטריונים שהוצבו על ידי החברה, שהמרכזיים בהם היו הנגישות התחבורתית והסביבתית, בעיקר בפתרונות תחבורה ציבורית נוחה. בנושא זה הבהירה העירייה כי במסגרת הפרויקטים המתוכננים בעיר צפוי חיבור של הרכבת הקלה, הקמת צירי העדפה לתחבורה הציבורית, הוספת שבילי אופניים, הקמת מחלף הרב מכר ועוד.

משה פדלון, ראש העירייה אמר כי “העיר הרצליה מהווה את בירת ההיי טק של ישראל והבחירה של חברת מייקרוסופט למקם כאן את המרכז שלה היא עדות נוספת לכך. פעלנו בעבר, ונמשיך לפעול גם בעתיד, כדי שכל חברה שבוחרת להקים כאן את משכנה תקבל מאתנו את הסיוע והשירותים הטובים ביותר לקידומה והתפתחותה ותרומתה לפיתוח הכלכלה והתעסוקה של המדינה”.

מ”מ וסגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק התחבורה, מאיה כץ, הוסיפה כי ״ההחלטה של חברת מייקרוסופט העולמית להקים את מרכז הפיתוח והמחקר באזור התעשייה בהרצליה,’לצד חברות מובילות נוספות, מהווה הבעת אמון נוספת בהרצליה כבירת ההייטק הישראלית. מדובר בבשורה אדירה בפיתוחה הכלכלי, התעסוקתי, התיירותי ובמעמדה הבינלאומי של העיר״.

מנכ”ל העירייה יהודה בן עזרא ציין כי “הרצליה מהווה מוקד משיכה לחברות רבות בין השאר הודות לאיתנות הכלכלית המרשימה שלה, שמושגת שנה אחרי שנה בזכות המקצועיות, המסירות וההשקעה הגדולה של עובדי העירייה, ועל כך הערכתי ותודתי”.
 


תגובות