מינהל מקרקעי ישראל:”קבלן מטעם עיריית רמת השרון פלש לקרקע מינהל”

מינהל מקרקעי ישראל:”מסיג הגבול פועל בשליחות עיריית רמת השרון”

מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל בליווי שוטרי משטרת ישראל פינו פלישה לאדמות מדינה באיזור הוד השרון.

לטענת מינהל מקרקעי ישראל "מסיג הגבול התגלה כלא אחר מאשר קבלן הפועל מטעם עיריית רמת השרון, שפלש למגרש בבעלות המדינה בהיקף של כ- 2 דונם".

מסיג הגבול השתמש בקרקע הציבורית, המיועדת לחקלאות, ללא היתר או אישור, והציב עליה קונטיינרים, חומרי בניין, משטחים, ועוד, "כשהוא פועל בשליחותה של עיריית רמת השרון", כך נטען ע"י המינהל. 

מפקחי רשות מקרקעי ישראל פינו את הפלישה בראשית החודש, מתוקף צו סילוק פולשים, בליווי המשטרה ובאמצעות ציוד מכני הנדסי.

הקרקע הוחזרה למאגר הקרקעות הציבורי, ולקבלן ניתנה אורכת זמן לפנות את חומרי הבנייה שלו מהקרקע בעצמו, בפיקוח מפקחי הרשות. כעת יחל ברשות, בסיוע פרקליטות המדינה, "הליך בו תשקול הרשות את פעולותיה מול עיריית רמת השרון לנוכח המקרה החמור". 

כזכור, ביולי השנה, פינו מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל חניון בלתי חוקי ללא היתר ובניגוד לחוק, על שטח בהיקף של כ-8000 מ"ר בבעלות המדינה.

במסגרת בירור הפרשה הגישו מפקחי רמ"י תלונה למשטרה כנגד עיריית רמת השרון, שהורתה על בניית חניון לצד מגרש כדורגל בשטח שנמצא בבעלות המדינה, זאת ללא האישור המתאים. השטח פונה באמצעות ציוד מכני הנדסי והוחזר למאגר הקרקעות הציבורי.

ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל,  "כאשר עבריין קרקע פולש לקרקע, מפונה, וחוזר ומוסיף לפלוש מבלי להפיק לקחים, אנחנו מתחילים להתייחס אליו כאל פולש סדרתי. מעולם לא דמיינתי שניאלץ לצרף לרשימה הלא מכובדת הזאת גם את עיריית רמת השרון, אבל זה מה שקרה לצערי. קשה להאמין שעירייה פולשת לקרקעות המדינה פעמיים בחצי שנה, ולמרות שמפנים אותה, חוזרת ומוסיפה לפלוש. ההתעקשות של העירייה להמשיך ולצפצף על החוק גורמת למצב אבסורדי, בו, מצד אחד, מממנים כספי הציבור בתקציב רמת השרון עבודות בלתי חוקיות, ומצד שני כספי הציבור בתקציב רשות מקרקעי ישראל מבוזבזים כדי להרוס את אותן עבודות, והציבור מפסיד פעמיים. מישהו צריך לתת על כך את הדעת ומישהו צריך לתת על כך את הדין, ואנו ננקוט בצעדים המתאימים כדי לוודא שכך יהיה".

דובר עיריית רמת-השרון, גונן אליאסי: עיריית רמת-השרון רואה בחומרה את ההודעה חסרת הבסיס העובדתי, שהוציאו יועצי התקשורת של מינהל מקרקעי ישראל, שבה, שוב פעם, שורבבה בטעות שמה של עיריית רמת-השרון- כל זאת ללא בדיקת העובדות. לו היו טורחים לבדוק קודם את הנתונים, היו מגלים, כי מדובר בקבלן שפעל במסגרת אישורים שניתנו ע"י עיריית הוד-השרון ובשטח השייך מוניציפאלית לעיר הוד השרון. צר לנו, אך זו לא הפעם הראשונה שיועצי התקשורת מטעם מינהל מקרקעי ישראל עם הדמיון הפורה ו’היד הקלה על המקלדת’ מטעים את העיתונאים עם דברי הבל, שלא היו לא נבראו. עיריית רמת-השרון תבחן לתבוע פיצוי מלא בגין הנזק שנגרם לה בגין אותם פרסומי שקר וכמו כן, תשמור לעצמה את הזכות לפנות לערכאות המתאימות. במקום להוציא הודעות מגוחכות לעיתונות, מוטב היה כי מינהל מקרקעי ישראל, היה לומד מעיריית רמת-השרון כיצד לאכוף את החוק כפי שעשתה העירייה לאחרונה, כשפינתה את הבדואים שפלשו אל שטחי הציבור במערב רמת-השרון.

תגובות