מפעל המים בכפר סבא: תוך מספר ימים יחזור טעם המים למקור

בשל העובדה שבמערכת המים עדיין זורמים מים מהמוביל הארצי, יורגש השינוי באיכות המים רק תוך מספר ימים

 
מפעל המים כפר סבא מבהיר לציבור בכפר סבא כי בתוך מספר ימים יחזור הטעם המקורי של המים.

על פי חוק המים ובהתאם להוראות רשות המים, ספקי מים, כדוגמת מפעל מים כפר סבא, אשר יפיקו מים בתקופת החורף (חודשים דצמבר-מרץ, כולל) יאלצו לשלם היטל "הפקת חורף", בסכום העולה על מחיר רכישת מי "מקורות" בתקופה זו (7.60 ₪ לכל 1 מ"ק על פני 6.975 ₪).

אשר על כן ומטעמי יעילות כלכלית, לא נותרה למפעל המים כל ברירה אלא להתחבר למערכת המים של "מקורות", החל מיום 1.12.13 (תחילת תקופת החורף על פי חוק המים).
יצוין, כי הדבר נעשה תחת מחאה ומפעל המים נמצא בדין ודברים עם רשות המים בעניין זה.

נוכח השינוי במקור המים, לאור התחברות למערכת "מקורות", מרגישים תושבי העיר, אשר היו רגילים עד כה למי קידוחים, בשינוי בטעם ובריח במים. כאן המקום לציין ולהדגיש, כי מי "מקורות" הזורמים במוביל הארצי, עומדים בכל התקנים של משרד הבריאות.

על יסוד תלונות הציבור בעניין השינויים בטעם וריח ומשיקולים טכניים נוספים (לחץ נמוך במערכת המוביל הארצי), החליט מפעל המים בצעד תקדימי להפסיק, החל מיום 8.12.13, את רכישת מי "מקורות" ולחזור להפקה עצמית; זאת עד למציאת פתרון מתאים על ידי רשות המים ו/או "מקורות".

ממפעל המים נמסר:"בשל העובדה שבמערכת המים עדיין זורמים מים מהמוביל הארצי, יורגש השינוי באיכות המים רק תוך מספר ימים.
מפעל המים מעריך את עירנות הציבור בתקופה זו כפי שבאה לידי ביטוי באמצעי המדיה השונים ועושה את מירב מאמציו לשמור על אספקת מים אמינה באיכות גבוהה לתושביו".

 

תגובות