מחלף דרור החדש: ייפתח ביום שני הקרוב בהשקעה של 320 מיליון שקלים

צומת אבן יהודה מזרח: הפרויקט כולל הפרדה מפלסית, הרחבת כבישים, הסדרת נחל דרור וסלילת שבילי אופניים והולכי רגל
בטקס חגיגי במעמד שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, נחנך מחלף דרור שהוקם במקומו של צומת אבן יהודה מזרח (מפגש הכבישים 4 ו-553). הטקס התקיים בהשתתפות ראשי חברת נתיבי ישראל, יזמית הפרויקט, ראשי רשויות מהשרון, בעלי עסקים ותושבים מיישובי הסביבה.

"הקמת מחלף דרור נועדה להגדיל את קיבולת כלי הרכב שיחלפו בארבעת הכיוונים של הצומת ולבצע הפרדה מפלסית ביניהם, שתגדיל את הבטיחות עבור הנוסעים, הולכי הרגל ורוכבי האופניים", אמר השר כ"ץ, "מחלף זה הוא דוגמא לשילוב מוצלח של פתרונות למכוניות, אוטובוסים, רכבת שתעבור בעתיד במרכזו, אופניים והולכי רגל. כל אלה יפעלו בבטיחות זה לצד זה, תוך שהם משתלבים בסביבה ירוקה. אפילו בנחל שזורם לצדם".

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל שי ברס, אמר כי הקמת מחלף דרור, מעניקה פתרון, גם מתוך ראייה רחבה של העתיד. "בצומת עברו בשעת שיא כ-9,000 כלי רכב", אמר ברס, " בשנת 2035 יעברו במחלף 20,000 כלי רכב בשעה. כבר כיום, עם פתיחת המחלף לתנועה, אנו ערוכים לשלבים עתידיים. בשלב הנוכחי, יפעלו בכביש שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, בכביש 4. אולם במרכז הכביש נשמרת רצועה ברוחב של כ- 15 מ’, שתאפשר הוספה מהירה של נתיב שלישי, עם הגדלת הביקושים.

"העבודות כללו תשתיות להוספת נתיב רביעי בצד הכביש ואף להוספת מסלול לרכבת במרכז הכביש. במסגרת הפרויקט הוקמו תחנות עצירה לאוטובוסים ונסללו שבילי הליכה ביניהם. בשטח המחלף הוקם גם שביל אופניים באורך של 1600 מטרים. לצדו, בתשומת לב לתכנון הנופי, שוקם מסלול הנחל, תוך מחשבה על אבנים בשטחו, המשתלבות בצמחיה. שיקום הנחל, הינו גם שדרוגו בפינות ישיבה והצללה".

מחלף דרור הוקם בהשקעה כספית של 320 מיליון שקל. הגשר בלב הפרויקט מאפשר נסיעה במחלף במהירות מרבית של 90 קמ"ש, מעל כביש 4, בו ניתן יהיה לנסוע במהירות של 100 קמ"ש. התנועה על כביש 553 תחלוף ברמזורים שזמן המחזור שלהם יקטן משמעותית בשל ביטול הקונפליקט התנועתי עם כביש 4. חברת איתם הנדסה, ניהלה את הקמת הפרויקט עבור נתיבי ישראל. קבלנית הביצוע היא חברת רמט.

צילום:: גלעד קוולרצ’יק.
 

תגובות