בני הזוג נאמן מכפר סבא: אנחנו זועקים להשמיע את קולנו וכולם מתעלמים!

 
אסתר ומשה נאמן מתגוררים ברחוב ישעיהו 21 בשכונת קפלן בכפר סבא וכבר שמונה שנים מתחננים לעזרת הרשויות.
בשבוע שעבר פנו לכל חברי מועצת העיר’ אך גם משם לא מגיעה הישועה: אף לא אחד מהם נאות לטפל ביסודיות בבעיה הרודפת אותם שנים. "אנו פונים אליכם לעזרה, לכל אחד ואחת מכם, לאחר שמונה שנים של מאבקים בעיריית כפר סבא", כתבו בני הזוג במכתב לכל אחד מחברי מועצת העיר "לפני שמונה שנים’ בתאריך 16/5/07, התקיימה ישיבה של ועדת משנה לתכנון ובניה בנוגע לתוכנית בניה של השכן המתגורר בצמוד לביתנו ברחוב ישעיהו 21 ב הגובל עם אליהו התשבי".

לטענת בני הזוג, הדיון בוועדה נסב סביב בקשת השכן שיאשרו את תוכנית הבניה שלו – תוכנית לבניית בית בשטח שלו.
"אנו טענו באותה ועדה כי יש חריגות בניה בתוכניתו והבאנו את מפת המדידה שעשינו. התגלעו בינינו חילוקי דעות, וראש העיר יהודה בן חמו סגר את הדיון, וזאת לאחר שכל חברי הוועדה כולל היועצת המשפטית דאז עו"ד קרן קדמי התנגדו לאשר את התוכנית של השכן באופן נחרץ. יש בידי הפרוטוקול המדבר בעד עצמו".

בתאריך 7/8/07 התקיים דיון נוסף בוועדה והוחלט לאשר התוכנית על פי התשריטים שאנחנו הגשנו. ציטוט מדוייק של ראש העיר מתוך הפרוטוקול "התוכניות יתוקנו על פי התוכניות של משפחת נאמן". באופן לא ברור בעליל, ולמרות הדיונים והסחבת דבר לא קרה בפועל.

"לפתע, זמן מה לאחר מכן, נודע לנו, כי בניגוד מוחלט להחלטה שהתקבלה לאחר דיון בתאריך 7/8/07, התקיימה לה בתאריך 3/7/08 ישיבת ועדה נוספת, ללא ידיעתנו וללא זימוננו, ובה התקבלה החלטה חדשה לחלוטין. ראש העירייה יהודה בן חמו, יו"ר ועדת תכנון ובניה, מאשר לפתע, את התוכנית על פי השכן, באופן לא ברור אין פרוטוקול לישיבת ועדה הזו, להוציא דף אחד ובו מילה אחת ובה כתוב "מאשרים". נציין כי קיבלנו דיסק של אותה ישיבה, אך בדיסק נשמע בבירור רב כי לא התנהל כל דיון בנושא להוציא כאמור המילה "מאשרים".

"הופתענו מאוד מההליך הלא ברור שהתקיים ללא ידיעתנו וכאמור, בניגוד מוחלט להחלטה שהתקבלה וקיבלה תוקף חוקי לחלוטין בוועדה הקודמת. ניסינו בכל דרך להיפגש עם ראש העירייה ולהבין על שום מה ומה פשר ההחלטה החדשה שקיבל מר בן חמו, החלטה שבעצם ביטלה את ההחלטה החוקית הקודמת בה התקבלה התנגדותנו. עורך דיננו אהוד דגן פנה מספר רב של פעמים למר בן חמו אך לא נענה ולא קיבל כל התייחסות למכתביו. בגלל כל התנגדויותיו של ראש העיר לקבלנו לשיחה ולהבהיר לנו פשר השינוי הלא ברור בעליל מטעמו בהחלטה החוקית שהתקבלה, הגשנו ערעור לוועדת ערר. ועדת הערר מטעם משרד הפנים החליטה לקבל את עמדת ועדת המשנה של העירייה בטענה שאנחנו הסכמנו, וזאת למרות התנגדותנו הנחרצת שאף הובאה והודגשה בפרוטוקול שבידינו".

"מאז ועד היום אנחנו מפגינים ומוחים נגד התנהלות ראש עיריית כפר סבא המסרב בכל תוקף להסביר לנו, על שום מה שינה החלטה קודמת שלו, לפיה תוכניתו של השכן נדחתה. כל ניסיונותינו לקבל מידע מראש העירייה עלו בתוהו. הוא מתעלם. מתנכר לנו. ומסרב להסביר פעולתו הלא ברורה".

בפנייתם לחברי המועצה הם מציינים בקריאה נואשת "אנו פונים אליכם בבקשה לסיוע והתערבות דחופים בפרשה הזו הנמשכת כבר שמונה שנים. ראש העירייה מאיים עלינו באמצעות עורכי דינו שהוא יתבע אותנו, לא ברור לנו על מה, שכן אנו מפגינים בעד זכותינו הלגיטימית והדמוקרטית לשקיפות מלאה על הנעשה בוועדה זו  שבה התקבלה החלטה הנוגדת החלטה קודמת. שמונה שנים שבהן אנו נאבקים על צדק, וכל בר דעת רואה בעליל שלא נעשה פה. אין לנו יום ואין לנו לילה, כל חיינו אנו מקדישים לפרשה הזו המדירה שינה מעינינו. אנו אסתר ומשה, בני 60 פלוס, לא נירתע מהמשך המאבק עד להשגת הצדק. לא יכול להיות שהתנהלות כזו תעבור בשקט, ושמונה שנים לא נקבל התייחסות כלשהי מאף לא חבר מועצה אחד עד כה. אני מבקשת את התערבותכם, יש בידי את כל המסמכים הרלוונטיים, כולם. אני פונה אליכם עם דמעות בעיניים, אנחנו זועקים כדי להשמיע את קולנו. אציין כי משטרת כפר סבא אסרה עלי להפגין עם מגהפון מול לשכת ראש העיר לאחר שהאחרון פנה אליהם והתלונן כי מפגינים נגדו".

למרות ניסיותיהם של בני הזוג ליצור קשר ולערב את חברי מועצת העיר, הם לא קיבלו כל מענה ענייני "אנא מכם, גאלו אותנו מהכאב המלווה אותנו בפרשה הזו, שבה אנו נאלצים להתמודד לבד מול ראש עירייה המסרב להיפגש. להסביר. להבהיר. ולנהוג בשקיפות.
אדגיש כי ניסינו בכל דרך מכובדת לפנות למנכ"ל העירייה מר אשל ארמוני, המסרב אף הוא לפגוש אותנו!".

youtu.be/BMZC-gaWvEU – סרטון וידאו מישיבת המועצה השבוע בה נכחו בני הזוג. הוסרט ע"י מרק בריל

מהלשכה המשפטית של עיריית כפר סבא נמסר "עיריית כפר סבא אינה צד בסכסוך שנמשך כבר שנים בין משפחת נאמן לשכניה. נהפוך הוא, נציגי העירייה עשו הכל על מנת לפשר בין הצדדיים במסגרת הדיונים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שדנה בבקשת השכן לקבל היתר בנייה ובהתנגדות שהגישה משפחת נאמן. יש לציין כי גם ערר שהגישה המשפחה לוועדה המחוזית נדחה וככל הנראה גם פניותיהם לרשויות, לרבות משטרת ישראל ומינהל מקרקעי ישראל. אם עדיין ישנן לבני הזוג נאמן טענות כלשהן הרי שעליהם לפנות לגורמים הרלוונטים באגף רישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים".

תגובות