יהב טווסי: זה חלום ילדות שלי שמתגשם ואני אתן את הכל כדי לנצח

האם יעבור לשלב הבא? אנחנו מחזיקים אצבעות
ביום רביעי הקרוב, יתמודד יהב טווסי, תושב כפר סבא, בן ה-15 וחצי, בתכנית אקס-פקטור, בשלב ההופעות החיות. הערב יערך בגני התערוכה בתל אביב. השידור יועבר גם על מסכי ענק במתחם G בכפר סבא.

יהב טווסי, שהרשים את השופטים בפעם הראשונה עם השיר של ויטני יוסטון, המשיך להרשים גם אחר כך, שלב אחר שלב והוכיח שלשיר הוא יודע.

ביום רביעי, רק 11 מתוך 12 המתמודדים, ימשיכו לשלב הבא, האם יהב יהיה ביניהם? זה רק אתם תחליטו, הפעם זה בידי הקהל.

אני פוגשת את יהב בביתו, בשעות הערב המאוחרות לאחר יום ארוך של צילומים לקראת התכנית ביום רביעי. יהב, בן 15 חצי, לומד בתיכון "גלילי" בכפר סבא במגמת מדעים, תלמיד מצטיין.

מתחילת השיחה עימו, מבינים שיש כאן עניין עם נער אחר, עם הרגליים על הקרקע במלוא מובן המילה, הוא לא מרחף, הוא לא אפוף תהילה, הוא נשאר אותו דבר.

כשאני שואלת את יהב לעניין הלחץ לקראת שלב ההופעות החיות, ביום רביעי הקרוב, אני מצפה שידבר על לחץ מול הקהל, ההופעה החיה, ההכנות על השיר, אבל הוא עונה "יש לי מבחן ביום שלמחרת ההופעות החיות ואני צריך להיות מוכן לו" זה יהב, זה הנער.

משפחתו של יהב, הוריו, אחיותיו, סבו, סבתו וגם הדוד, נרתמו על מנת לסייע לכוכב הצעיר של הבית, אך בד בבד שומרים שלא לאבד שליטה.

"אנחנו מודעים ללחץ הרב שיש עליו כרגע", אומרת סבתו מרים "הן מבחינת ההופעות והן בלימודים, כי מאוד קשה לשלב בין השניים. אנחנו עוזרים ככל שאנחנו יכולים".

לעניין הסיכויים שלו לעבור שלב הוא עונה די בשלווה "אני לא יודע, אני מאוד רוצה אבל גם מכין את עצמי לעובדה שזה לא יקרה, כי אי אפשר לדעת, הפעם לא מדובר בשופטים, אלא בקהל . כולנו, כל ה-12 מתמודדים, נבחרנו מתוך 5000 שהתחילו את התחרות והגענו לישורת האחרונה, כולם טובים".

כל הרעש מסביב לא ממש חדש ליהב, הוא כבר הופיע בפסטיגל עם הכוכבים הכי גדולים, הופיע בחו"ל, בהר הרצל. "עד היום, גם לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר היסודי "אופירה נבון" הוא מתייצב שם מדי שנה ותורם את חלקו בשירה לערב יום הזיכרון לחללי צה"ל" אומרת אימו לימור.

בניגוד גמור לכאורה מהזוהר, יהב גם זכה בתחרות הדיבייט בכפר סבא. הוא זכה במקום השני בתחרות גיאוגרפיה ארצית, לומד במגמת מדעים. לא ממש החומר ממנו עשויים כוכבים, אבל זה הייחוד שלו. "אני מאמין שלימודים זה דבר מאוד חשוב לעתיד, אי אפשר להזניח הכל בשל כמה דקות תהילה, צריך להכנס לדברים האלה בפרופורציה, כי אף אחד לא יודע איך זה יגמר וכרגע עבורי זו חוויה גדולה אחת".

"זה לא מקרה שהוא הגיע לאן שהוא הגיע "אומר אביו "הוא עבד על עצמו שנים, בהתמדה, לא ויתר. הוא שר בכל הזדמנות, בחצר, במקלחת, בכל מקום אפשרי. הוא אף פעם לא למד באופן מקצועי אלא לימד את עצמו. להגיע לאן שהוא הגיע והוא רק בן 15, מראה על מחויבות למה שהוא עושה ואני מקווה שהוא ימשיך להצליח".

יהב טווסי, מחכה לכולכם ביום רביעי, אז הכינו את האצבעות וסמסו לצעיר המוכשר הזה, בן עירנו.

תגובות