אזור השרון: כפר סבא וכפר שמריהו קיבלו פרס תרבות וספורט מהשרה לבנת

 
השרה לבנת העניקה את הפרסים בשווי כולל של כ – 1.1 מיליון שקלים בטקס חגיגי בהשתתפות ראשי הרשויות הזוכות ונציגיהם שנערך הערב במרכז "נא לגעת" ביפו.

הרשויות הזוכות בפרס השרה בתחום התרבות:

במקום הראשון: חיפה, עכו, זבולון וכפר שמריהו. הפרס בשווי כולל של 300 אלף שקלים יתחלק בין ארבעת הרשויות וכל אחת תקבל סך של 75 אלף שקלים.

במקום השני: רחובות קרית גת חוף אשקלון וכפר יונה. הפרס בשווי כולל של 160 אלף שקלים יתחלק בין ארבעת הרשויות וכל אחת תקבל סך של 40 אלף שקלים .

במקום השלישי: נתניה, נצרת עילית, מנשה וגדרה. הפרס בשווי כולל של 100 אלף שקלים יתחלק בין ארבעת הרשויות וכל אחת תקבל סך של 25 אלף שקלים.

הרשויות הזוכות בפרס השרה בתחום הספורט:

במקום ה – 1: ראשון לציון, מעלות תרשיחא, עמק הירדן וכפר ורדים. הפרס בשווי כולל של 300 אלף שקלים יתחלק בין ארבע הרשויות וכל אחת תקבל סך של 75 אלף שקלים.

במקום ה – 2: חיפה, נס ציונה, מגידו ושוהם. הפרס בשווי כולל של 160 אלף שקלים יתחלק בין ארבע הרשויות וכל אחת תקבל סך של 40 אלף שקלים .

במקום ה -3: כפר סבא, אילת, הגליל התחתון ורמת ישי. הפרס בשווי כולל של 100 אלף שקלים יתחלק בין ארבע הרשויות וכל אחת תקבל סך של 25 אלף שקלים .

השרה לימור לבנת יזמה בשנת 2011 את הפרס במטרה לעודד את הרשויות המקומיות לקדם ולטפח פעילות מגוונת וענפה בתחומי התרבות והספורט לרווחת התושבים. משרד התרבות והספורט שם דגש על מתן הזדמנות שווה לכלל הרשויות להציע את מועמדותן בכל קטגוריה של הפרס. בהתאם לכך, נקבע בתקנון כי ועדת הפרס תבחר זוכות בשלושת המקומות הראשונים ב- 4 קטגוריות: פרס לערים גדולות; פרס לערים קטנות; פרס למועצות מקומיות; פרס למועצות אזוריות. כחלק מתנאי הסף של התקנון נדרשו הרשויות לצרף התחייבות אישית חתומה מטעם ראש הרשות שסכומי הפרס ישמשו לשיפור וקידום נושאי הספורט והתרבות בתחומן לרווחת התושבים. 

תגובות