הוד השרון: מחאה הולכת וגוברת נגד העלאת הארנונה הצפויה

סגנית ראש העיר לשעבר אביבה גוטרמן קוראת לציבור להגיע להפגנת מחאה “צריך להפגין לפני הישיבה כדי להשפיע. בישיבה עצמה יבואו כשהכל סגור ולא יעזור כלום, גם אם כל התושבים בעיר יפגינו בחוץ”

תושבי הוד השרון החלו מאז יום רביעי השבוע להפיץ עצומת מחאה נגד העלאת הארנונה הצפויה בהוד השרון המדברת על העלאה של לא פחות מ – 8.66%.

3.66% – שקובע משרד הפנים ועוד חמישה אחוז אותם מבקש ראש העירייה חי אדיב להעלות. 

יצויין כי בוועדת הכספים השבוע תמכו בהעלאה רק חברי סיעתו של אדיב, כנרת כהן ומשה חנוכה. אליהם הצטרף ברגע האחרון גם חיים שאבי שהתלבט האם לתמוך בהעלאה.
יו"ר הוועדה, עדי בר מוחה, עצמה נמנעה בהצעה שהעלתה על פי בקשת ראש העירייה והציעה כפשרה להעלות רק ב-2.5% בנוסף לצו הארנונה, אולם חברי סיעתו של אדיב כאמור, התנגדו וביקשו להעלות את הארנונה בחמישה אחוז. 

בתוך כך, תושבים בעיר החליטו להיאבק נגד ההחלטה עוד טרם ישיבת המועצה המכריעה ופתחו עצומה עליה חתמו ביממה למעלה מחמישים איש. 

בעצומה נכתב "אנו, תושבי הוד השרון, מברכים אתכם, חברי המועצה החדשים שנבחרו וחברו לקואליציה. אנו קוראים לכם להתנגד בכל תוקף להעלאת תעריפי הארנונה כפי שהציע ראש העיר אליו חברתם מיד לאחר הסיבוב הראשון. אתם, שקראתם לשינוי, "לשדרוג", לשיפור איכות החיים של כולנו – אתם האחראים הישירים להתנהלות זו ולפיה, הציבור הוא זה שמשלם על הטעויות שמבצעים נבחריו. עצומה זו הינה שלב ראשון בתכנית הפעולה שמטרתה – ביטול העלאת תעריפי הארנונה בהוד השרון ב 8.66%. אנו חותמים על עצומה זו בתקווה כי קולנו יישמע שאם לא כן, זוהי העת לצאת למאבק מקיף בנושא. לא נעמוד מנגד – לא ניתן יד לסחיטת הציבור". 

סגנית ראש העיר לשעבר אביבה גוטרמן מחזקת את המחאה בהצטרפותה וקוראת לתושבים להגיע להפגנה "צריך להפגין לפני הישיבה כדי להשפיע. בישיבה עצמה יבואו כשהכל סגור ולא יעזור כלום, גם אם כל התושבים בעיר יפגינו בחוץ". 

ביום חמישי, הערב, צפוי שר האוצר, יאיר לפיד, להגיע למפגש תושבים בהוד השרון. פורום אביב בפייסבוק שיגר אליו פניה בזו הלשון:,שר האוצר יאיר לפיד שלום רב, היום בערב הינך אמור להגיע לביקור בעיר הוד השרון ולהיפגש על פעיליך.בהזדמנות זו נעדכנך, שבימים האחרונים מתהווה מחאת תושבים הולכת ומתעצמת כנגד עוולות עיריית הוד השרון והעומד בראשה, ששיאה הינה הכוונה להעלות את הארנונה בעוד 5% מעבר לחוק ההסדרים (8.66% סה"כ).לו לא הייתה ברירה אחרת, היינו מבינים. אך ברגע שנגלה לנגד עיננו תקציב 2014 ובו חריגות שכר מהותיות ביותר, שהם שוות ערך לתקבולים הצפויים מהתושבים בעת העלייה הצפויה בארנונה, מבלי לבצע רפורמה אחת, אנו מבינים ש"עושים עלינו קופה". תקציבי ענק ע"ס 3.8 מיליון שקלים המסווגים כ"הוצאות אחרות", שאיש אינו יודע לאן הם הולכים.תקציב פרסום אדיר, מחלקת דוברות מנופחת, ומנגד קיצוץ בתקציבים לקשישים וניצולי שואה.אתה שדוגל בעשיית צדק ומניעת הפגיעה במעמד הביניים, זו שעתך כעת להגיע היום לעיר ולבקש לראות את התקציב יחד עם נבחרי הציבור בהוד השרון ולהתערב.לא ייתכן שתושבי העיר ישלמו את מחיר מעללי נבחריהם, שאלו האחרונים יעלו את משכורתם באחוזים ניכרים מדי שנה, ואנו ציבור התושבים שנאנק תחת עול יוקר המחיה ומתמודד עם פיטורים המוניים במשק יאלץ לממן אותם.אנחנו לא מתכוונים לשתוק יותר.נשמח להתייחסותך. תושבי הוד השרון שנמאס להם". 

דוברת עיריית הוד השרון אורנה זמיר סירבה להגיב לטענות התושבים על העלאת הארנונה הצפויה והסיבות לההעלאה. 

תגובות